El sector del vi i el cava aposta pel consum responsable d'alcohol a l'hora de conduir

La proposta de tolerància 0 a les carreteres continua provocant controvèrsia. Ara ha estat el sector de viticultors i cavistes del Penedès els que hi han dit la seva. Preocupats per l'anunci del govern, el sector del vi i el cava defensa el consum responsable i considera desafortunada la possibilitat que el límit d'alcohol permès a la sang sigui 0. Per això, esperen que la consellera els tingui en compte a l'hora de plantejar-se la mesura. Per la seva banda, el govern català ha confirmat que promourà la taxa zero d'alcoholèmia i el carnet per punts.
El sector del vi i el cava aposta pel consum responsable d'alcohol a l'hora de conduir
"Tolerància zero"

El sector del vi i el cava aposta pel consum responsable d'alcohol a l'hora de conduir

La proposta de tolerància 0 a les carreteres continua provocant controvèrsia. Ara ha estat el sector de viticultors i cavistes del Penedès els que hi han dit la seva. Preocupats per l'anunci del govern, el sector del vi i el cava defensa el consum responsable i considera desafortunada la possibilitat que el límit d'alcohol permès a la sang sigui 0. Per això, esperen que la consellera els tingui en compte a l'hora de plantejar-se la mesura. Per la seva banda, el govern català ha confirmat que promourà la taxa zero d'alcoholèmia i el carnet per punts.
Els vinatarires i els cavistes del Penedès es mostren preocupats per l'anunci del govern de la Generalitat de prohibir totalment el consum d'alcohol a les persones que han de conduir. Els responsables del sector creuen que és bo mantenir la taxa de 0,5 grams per litre de sang en els conductors de turismes i de 0,3 per als xofers professionals però temen que la nova política afecti els industrials. L'Associació de Prevenció d'Accidents de Trànsit, en canvi, aplaudeix el debat generat al voltant d'aquest tema i adverteix que els conductors encara han de disminuir més el consum de begudes alcohòliques. Per la seva banda, el portaveu del govern ha confirmat que l'executiu català promourà la taxa zero d'alcoholèmia i el carnet per punts. A Europa la tolerància en relació amb l'alcohol i la conducció varia segons els països. Un grup encapçalat per Dinamarca i la Gran Bretanya permet que els conductors circulin amb un nivell de 0,4 grams d'alcohol en aire espirat, el doble en sang. A la majoria dels països de la Unió Europea, com és el cas d'Espanya, la taxa és de 0,25 grams en aire. A Portugal i a Suècia és de 0,1 grams d'alcohol. Però així com en el primer hi ha una gran permissivitat, a Suècia superar aquests nivells pot suposar fins a un any de presó i una multa equivalent a 4 mesos del sou. A l'antic bloc de l'Est la taxa d'alcoholèmia permesa és zero però, en canvi, la permissivitat és molt alta. Tots els experts coincideixen en la necessitat d'incidir en una nova cultura de conducció que eviti que aquesta activitat es relacioni amb l'alcohol.

NOTÍCIES RELACIONADES