El sector de l'animació reclama més ajudes per continuar a l'alça

El "Llibre Blanc de l'Animació a Espanya 2012" vol que se'l consideri un negoci "estratègic" i situa en un 20% el potencial de creixement anual del sector. Catalunya concentra el 60% de la producció d'animació espanyola.
El sector de l'animació reclama més ajudes per continuar a l'alça
Barcelona

El sector de l'animació reclama més ajudes per continuar a l'alça

El "Llibre Blanc de l'Animació a Espanya 2012" vol que se'l consideri un negoci "estratègic" i situa en un 20% el potencial de creixement anual del sector. Catalunya concentra el 60% de la producció d'animació espanyola.
Redacció
Tadeu Jones, tot un èxit de l'animació amb empremta catalana.

Tadeu Jones, tot un èxit de l'animació amb empremta catalana.

El sector de l'animació reclama que se'l consideri estratègic i que es pugui beneficiar d'incentius fiscals per poder continuar a l'alça. La petició s'ha fet en la presentació del "Llibre Blanc de l'Animació a Espanya 2012", en què s'ha constatat l'auge d'un negoci que el 2011 va facturar 342 milions d'euros.

Segons el "Llibre Blanc", la taxa de creixement de l'animació és del 20%, de manera que el 2017 les empreses que s'hi dediquen podrien ingressar 879 milions. Els productors demanen "incentius fiscals per poder competir amb els països que ja els han instaurat i crear un fons de capital procedent dels ingressos en publicitat que obtenen les cadenes que emeten continguts d'animació estrangers".

Tot i que el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, està convençut que el sector és "estratègic", també ha reconegut que "bona part de les demandes" que fan "només les pot satisfer el govern de l'Estat".

Moltes de les sèries i llargmetratges d'animació coproduïts per TV3 han obtingut un ampli reconeixement amb premis i nominacions internacionals, com és el cas de "Chico & Rita", "Arròs covat" o "Les aventures de Tadeu Jones", que es va convertir l'any passat en la segona pel·lícula més vista a Espanya. A més, els productes d'animació catalans es comercialitzen a tot el món, com és el cas de "Lucky i Fred", que s'ha venut a més de cent cinquanta països.