El Saló Manga arriba dissabte amb més superfície i temàtiques que mai

Èxit de la mostra del còmic japonès, que ja té venudes les entrades de tot el cap de setmana
El Saló Manga arriba dissabte amb més superfície i temàtiques que mai
Barcelona

El Saló Manga arriba dissabte amb més superfície i temàtiques que mai

Èxit de la mostra del còmic japonès, que ja té venudes les entrades de tot el cap de setmana
Redacció
Akiko Sagano, cònsol de Japó a Barcelona; Patrici Tixis, president de FICOMIC; Albert Cavero, director de comunicació d'Honda; Josep Maria Polls, de l'Escola de Còmic Joso, i Carles Santamaria, direct

Akiko Sagano, cònsol de Japó a Barcelona; Patrici Tixis, president de FICOMIC; Albert Cavero, director de comunicació d'Honda; Josep Maria Polls, de l'Escola de Còmic Joso, i Carles Santamaria, director del Saló del Manga (ACN)

La XXII edició del Saló del Manga de Barcelona obrirà les portes aquest dissabte. Els fanàtics de Pokémon podran veure Hidenori Kusaka i el dibuixant Satoshi Yamamoto, autors del còmic oficial de la mítica sèrie que commemora el seu vintè aniversari.

Paral·lelament, també visitaran el Saló dues de les escriptores japoneses més populars: Mitsuyo Kakuta i Banana Yoshimoto.
Alhora es faran exposicions com la dedicada als orígens del manga, al manga de Pokémon o als Kaiju Eiga, els monstres gegants.
Tot per satisfer un públic que va creixent, segons el director del Saló, Carles Santamaria.

"Nosaltres teníem una percepció que teníem un públic teenager, entre els 12 i 17 anys. I resulta que el gruix més important està entre els 18 i els 25. I, dels 25 als 35 és el segon grup més important. Això què significa? Doncs que hi ha tota una "generació Manga" que s'ha anat incorporant, que ha anat creixent i que no ha renunciat al Manga. I en publicacions de gènere molt adult hi ha gent que ha començat a llegir Manga. En la seva varietat fa que tinguem un públic molt, molt divers."

Al Saló Manga també hi haurà els ja tradicionals concursos Cosplay - subcultura japonesa que es basa en disfressar-se en un personatge de manga, anime o videojoc -, un taller de Youtubers i l'estrena en exclusiva de pel·lícules basades en mangues que són inèdites.

Una de les col·laboracions més importants és la que farà l'Escola de Còmic Joso de Barcelona, que crearà tres espais centrats en el Manga, l'anime i els videojocs; l'escola ha organitzat tallers, concursos i 'màster class' amb autors coneguts.

Tot plegat en un certamen que també creix en superfície. Són 70 mil metres quadrats que ocupen els salons 1, 2, 4 i 5 i la Plaça Univers de Fira de Montjuïc.
L'organització creu que es podria arribar a tenir 140 mil visites, 3 mil més que l'any passat. Les entrades per dissabte i diumenge ja estan venudes. El saló s'allargarà fins dimarts, 1 de novembre.