El Saló de l'Automòbil de Barcelona aposta pels cotxes connectats a les noves tecnologies

El visitants podran experimentar amb les aplicacions que incorporaran els cotxes a l'espai Connected Car del saló
El Saló de l'Automòbil de Barcelona aposta pels cotxes connectats a les noves tecnologies
Barcelona

El Saló de l'Automòbil de Barcelona aposta pels cotxes connectats a les noves tecnologies

El visitants podran experimentar amb les aplicacions que incorporaran els cotxes a l'espai Connected Car del saló
Redacció Actualitzat
Mario Armero juntament amb Enrique Lacalle durant la roda de premsa de presentació (ACN)

Mario Armero juntament amb Enrique Lacalle durant la roda de premsa de presentació (ACN)

El XXXVIII Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona, que es farà del 7 al 17 de maig al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, acollirà 38 marques, xifra que suposa un 72,7% més que l'any passat. D'aquesta manera, la fira recupera 16 firmes que en l'edició anterior de l'any 2013 no van participar. La gran aposta d'aquesta edició serà el cotxe connectat a les noves tecnologies, amb l'espai Connected Car, on els visitants podran experimentar amb les diverses aplicacions.

El president del saló, Enrique Lacalle, ha destacat en roda de premsa que aquesta edició és un punt d'inflexió on es vol recuperar la fira com a "referent mundial" i posar-se a l'alçada de salons de primer nivell com els de Ginebra o Frankfurt. El vicepresident de l'Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac) ha remarcat que el més important no és el nombre de marques que es porten al saló, sinó que en aquest saló hi haurà representat el 90% de l'oferta del mercat.

Trenta-vuit marques en total

Les marques confirmades de moment són Abarth, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Citroën, Dacia, DS, Ferrari, Fiat, Fiat Professional, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Iveco, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Lotus, Maserati, Nissan, Peugeot, PGO, Renault, Seat, Skoda, Smart, Suzuki i Volkswagen. Tot i així, el director de l'àrea de Negoci Internacional de Fira de Barcelona, Ricard Zapatero, ha explicat que també es podrien confirmar altres marques com General Mortos, Toyota i Volvo. Així mateix ha destacat la tornada de BMW i Suzuki després de dues edicions, 2011 i 2013, sense assistir-hi.

Els dos primers dies, el 7 i el 8 de maig, estaran reservats a la premsa i professionals. Entre el 9 i el 17 estarà obert al públic en general i coincidirà amb la celebració del Gran Premi de Fórmula 1 a Montmeló.