El restabliment dels exàmens de setembre fa augmentar un 10% els alumnes que passen sense suspensos

El restabliment dels exàmens de setembre ha permès augmentar en un 10% els alumnes que passen de curs sense cap suspens, segons ha explicat la consellera Irene Rigau a Catalunya Informació.
El restabliment dels exàmens de setembre fa augmentar un 10% els alumnes que passen sense suspensos
Barcelona

El restabliment dels exàmens de setembre fa augmentar un 10% els alumnes que passen sense suspensos

El restabliment dels exàmens de setembre ha permès augmentar en un 10% els alumnes que passen de curs sense cap suspens, segons ha explicat la consellera Irene Rigau a Catalunya Informació.
Catalunya Informació
La consellera Irene Rigau, a Catalunya Informació

La consellera Irene Rigau, a Catalunya Informació

El restabliment dels exàmens de setembre ha permès augmentar un 10% el nombre d'alumnes que passa sense assignatures suspeses al curs superior. Són dades encara provisionals, però les ha avançat a l'espai "L'entrevista" de Catalunya Informació la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau.

Els exàmens de setembre es van recuperar en el darrer curs i es van convocar la primera setmana de setembre. Rigau explica que s'ha comprovat que "en molts centres un 10% més han aprovat, dels que suspenien i passaven de curs amb matèries suspeses".

Ara, en vista d'aquests bons resultats, la conselleria es planteja introduir els exàmens de recuperació de setembre també a 2n de Batxillerat.

Eines per millorar notes

El departament, però, no en té prou amb aquestes xifres i la consellera ja ha anunciat que oferiran seqüenciació de continguts amb orientacions metodològiques per als professors per millorar els resultats d'aprovats.

És el cas que de l'increment d'hores de matemàtiques a Secundària amb l'objectiu d'augmentar el rendiments dels alumnes i també per afavorir les vocacions cientificotècniques.

Un curs amb normalitat

Rigau ha explicat que el curs començarà amb normalitat, i que el gran repte en aquests moments és aconseguir que l'alumnat tregui el màxim rendiment de l'educació que rep.

Calcula, segons ha precisat, que el 85% dels estudiants d'aquest país necessitaran educació postobligatòria per poder trobar feina.

Pel que fa a la jornada intensiva als centres, Rigau ha subratllat que el departament no té cap intenció d'aplicar-la a Primària.