El radar de tram de la Ronda de Dalt multa 50 conductors de mitjana al dia

Un de cada 2.000 vehicles que circulen per la ronda entre la plaça Karl Marx i el Nus de la Trinitat acaba denunciat
El radar de tram de la Ronda de Dalt multa 50 conductors de mitjana al dia
Barcelona

El radar de tram de la Ronda de Dalt multa 50 conductors de mitjana al dia

Un de cada 2.000 vehicles que circulen per la ronda entre la plaça Karl Marx i el Nus de la Trinitat acaba denunciat
Redacció Actualitzat
El radar de tram de la Ronda de Dalt de Barcelona multa 50 conductors de mitjana al dia

El radar de tram de la Ronda de Dalt de Barcelona multa 50 conductors de mitjana al dia

El radar de tram de la Ronda de Dalt de Barcelona multa 50 conductors de mitjana al dia per excés de velocitat. En aquest tram, que controla la ronda entre la plaça de Karl Marx i el Nus de la Trinitat, hi circulen cada dia entre 105.000 i 107.000 vehicles. Això significa que de cada 2.000 vehicles, un acaba denunciat.

L'intendent adjunt de la Divisió de Trànsit de la Guàrdia Urbana, Carles Reyner, en una entrevista a l'ACN, ha explicat que creu que "és una proporció baixa", tot i que ha assegurat que l'objectiu és "arribar a zero":

"De cada 2.000 vehicles, a un el denunciem per excés de velocitat amb aquest radar de tram. Pensem que és una proporció baixa, però intentem arribar al zero. Per què intentem això? Pel tema dels accidents de trànsit. Aquesta és una batalla molt a llarg termini i ens n'estem més o menys sortint."

El radar de tram de la Ronda de Dalt, l'únic d'aquest tipus a la ciutat de Barcelona, controla tres itineraris en direcció Besòs: de la plaça de Karl Marx al Nus de la Trinitat, d'aquesta plaça a la sortida número 2 i de l'entrada 3 al Nus de la Trinitat.

Després d'un període de prova de tres mesos, el radar va començar a multar l'1 de febrer del 2016. Si bé durant les primeres setmanes de funcionament va detectar més vehicles que excedien els 60 km\/h permesos en aquest tram, ara, les denúncies s'han estabilitzat entre 51 o 52 de mitjana al dia.

 

 

Reyner ressalta que "tot el recorregut controlat per aquest radar pot ser perillós i conflictiu" i apunta que és necessari "per evitar les frenades brusques i aconseguir que els conductors moderin la velocitat al llarg de tot el recorregut".

A més, ha explicat que els accidents són la "prioritat número 1" de la Guàrdia Urbana de Barcelona i ha destacat la "croada" del cos policial contra l'excés de velocitat.

Notícia relacionada: El mapa dels radars de tram a Catalunya

La majoria d'accidents, per envestida posterior

L'intendent ha explicat que la majoria dels accidents de trànsit, que van augmentar un 1% a la ciutat de Barcelona del 2016 al 2017, van ser per envestida posterior:

"Les envestides passen per tres motius: per no respectar les distàncies de seguretat, per distracció -i aquí el mòbil està fent un mal horrorós-, i per anar massa ràpid."

Reyner també ha posat èmfasi en el fet que el 90% dels accidents són a causa del factor humà, i ha subratllat que s'ha de treballar per conscienciar la gent.

TEMES:
Trànsit