El RACC reclama que es prohibeixi el pas de camions per l'N-340 i l'N-240 per reduir l'accidentalitat

A Catalunya, es podrien reduir els 10 morts i 35 ferits greus que, de mitjana, cada any hi ha a l'N-340
El RACC reclama que es prohibeixi el pas de camions per l'N-340 i l'N-240 per reduir l'accidentalitat
Barcelona

El RACC reclama que es prohibeixi el pas de camions per l'N-340 i l'N-240 per reduir l'accidentalitat

A Catalunya, es podrien reduir els 10 morts i 35 ferits greus que, de mitjana, cada any hi ha a l'N-340
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Un estudi de la Fundació RACC aposta per obligar els camions que circulen per la Nacional 340, a les comarques de Tarragona i les Terres de l'Ebre, i per la Nacional 240, a les comarques de Lleida, a passar per les autopistes de pagament AP-7 i AP-2, respectivament, amb un 50% de descompte. Es tracta d'aplicar el model que ja funciona amb èxit a Girona. D'aquesta manera, assegura el RACC, s'evitarien entre 10 i 15 morts cada any a Catalunya i també hi hauria un alt benefici social.

L'informe compara dades com la sinistralitat i mortalitat entre vies de gran capacitat i carreteres convencionals. Segons les dades presentades, a les vies de gran capacitat succeeix un accident amb morts i/o ferits greus amb un vehicle pesant implicat cada 16,6 dies. A les carreteres convencionals té lloc cada 5,3 dies.

L'estudi del RACC és d'àmbit estatal i proposa aplicar aquesta mesura en 24 trams de carretera. El Club aposta per aquesta mesura que podria ajudar a reduir fins a 79morts i 214 ferits greus anuals en accidents a les vies convencionals afectades.

ÀUDIOS RELACIONATS