El RACC denuncia la "passivitat" de Foment per aturar els accidents de l'N-340, on han mort nou persones en un any

El RACC assegura que la solució passa per desviar obligatòriament els camions de l'N-340 per l'AP-7 al pas per Tarragona i les Terres de l'Ebre, amb una bonificació del 50%, i recorda que nou persones han mort en aquest tram en un any
El RACC denuncia la
Barcelona

El RACC denuncia la "passivitat" de Foment per aturar els accidents de l'N-340, on han mort nou persones en un any

El RACC assegura que la solució passa per desviar obligatòriament els camions de l'N-340 per l'AP-7 al pas per Tarragona i les Terres de l'Ebre, amb una bonificació del 50%, i recorda que nou persones han mort en aquest tram en un any
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player

El RACC impulsa una campanya a tots els diaris on denuncia que el Ministeri de Foment no ha fet res per aturar els accidents de trànsit a la Nacional 340 al seu pas per Tarragona i les Terres de l'Ebre. Tot i que fa un any es va proposar desviar els camions per l'AP-7, la situació continua igual i en aquest temps nou persones han mort en aquest tram en 7 accidents de trànsit, una situació que pel Reial Autòmbil Club de Catalunya és "inadmissible".

En 5 dels 7 accidents mortals de trànsit hi ha hagut involucrat un camió. L'excessiva saturació de trànsit a l'N-340, per on circulen 25.000 vehicles, amb puntes d'un 30% de camions, posa en risc la vida de les persones que hi passen, tant dels qui viatgen en turismes com en camions, segons denuncia el club.

Pel RACC, com ja ho va manifestar fa un any, la solució passa per desviar obligatòriament els camions de l'N-340 per l'AP-7, amb una bonificació del 50% en el preu del peatge, cosa que permetria reduir dràsticament la mortalitat, una solució que ja ha funcionat a l'N-II a Girona, on la reducció dels accidents mortals ha estat un èxit, segons ha explicat a "El matí de Catalunya Ràdio" el president del RACC, Josep Mateu.

"De moment, que els camions, com s'ha fet amb molt èxit a l'N-II a Girona, puguin passar a l'autopista amb un 50% de bonificació. Aquest pacte es va començar a parlar. Tinc una carta de la ministra del 23 d'octubre del 2015 dient que pròximament tindrem la solució i ha passat un any."

L'anunci és contundent. Diu textualment: "D'un incident imprevist se'n diu accident, però d'un accident previsible no se'n diu accident, se'n diu passivitat. A què esperem?" Segons el RACC, només posant rotondes no se solucionà el problema.

 

Insuficient per veïns i alcaldes; crítica de camioners i l'Estat

Alcaldes, veïns i camioners s'han desmarcat de la proposta del RACC. Els representants municipals i veïnals defensen que l'autopista hauria de ser de franc per a tots els vehicles. "L'única solució real és la gratuïtat. Per què no ho diuen? Perquè darrere hi ha Abertis o la Caixa. Ja n'hi ha prou", s'ha queixat el portaveu de la plataforma d'associacions de veïns de l'Ebre, Llorenç Navarro.

En nom del Pacte de Berà, l'alcalde d'Altafulla, Fèlix Alonso, ha argumentat que l'economia de la zona es veu perjudicada perquè no hi ha una alternativa gratuïta a l'autopista. Per Alonso, la proposta del RACC "és un nyap per buscar una solució per les altes xifres de sinistralitat", però el que el territori necessita és "alliberar l'AP-7, perquè llastra l'activitat econòmica".  

Els camioners, per la seva part, rebutgen l'opció que se'ls obligui a passar per l'autopista i se'ls bonifiqui només una part del cost. La Federació d'Empresaris d'Autotransport ha criticat que això "seria establir un nou impost".

La subdelegació del govern espanyol en funcions a Tarragona ha respost al RACC que la xifra de morts a l'N-340 s'ha reduït un 80% -de 15 morts tots l'any passat a dos el 2016- gràcies a mesures com la doble línia contínua, la construcció de rotondes o limitar la velocitat a 80 en alguns trams.

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS