El RACC alerta que el nombre d'accidents amb bicicletes implicades ha crescut un 110% a Barcelona des del 2010

El RACC alerta que el nombre d'accidents amb bicicletes implicades ha crescut un 110% a Barcelona des del 2010

El RACC alerta que el nombre d'accidents amb bicicletes implicades ha crescut un 110% a Barcelona des del 2010

Actualitzat

ACN Barcelona.-Un estudi elaborat pel Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) alerta que el nombre d'accident amb bicicletes implicades ha crescut un 110% a Barcelona des de l'any 2010. Des del mateix any, el nombre de viatges amb aquest transport ha crescut un 56%. El mateix informe revela que el 12% dels ciclistes ha patit un accident alguna vegada i el 45% ha tingut un ensurt l'últim any. En l'anàlisi sobre la utilització d'aquest tipus de vehicle també es posa de manifest que el principal fre per a l'expansió de la mobilitat ciclista és la falta d'aparcaments segurs. I pel que fa al civisme dels seus usuaris, el 83% del col·lectiu opina que s'ha de sancionar les persones que incompleixen la normativa quan van en bicicleta.

Altres dades que revela l'estudi del RACC és que 63.000 persones es desplacen cada dia en bicicleta pels carrers de la capital catalana. El 83% la utilitza per als desplaçaments quotidians, com anar a la feina i fer gestions. Una de les raons que ha propiciat l'expansió d'aquest mode de transport, segon es desprèn de l'informe 'Baròmetre RACC del Ciclista Urbà a Barcelona', és la posada en marxa del Bicing. També hi ha tingut a veure l'expansió de la xarxa de carrils bici, el clima suau de la ciutat i la "voluntat creixent de moure's d'una manera sana i respectuosa amb el medi ambient".L'informe s'ha elaborat a partir d'una enquesta a ciclistes dels 10 districtes de la ciutat per conèixer els seus hàbits i opinió sobre l'ús de la bicicleta a Barcelona. I entre d'altres, han determinat, per exemple, que les persones que fa menys d'un any que es desplacen en bici prefereixen el Bicing abans que la bicicleta privada. A partir del segon any d'ús, predominen els que opten per la bicicleta pròpia.A banda, els usuaris del Bicing fan trajectes més curts que les persones que utilitzen una bicicleta privada. El 89% dels ciclistes que utilitzen el Bicing recorren menys de cinc quilòmetres per trajecte, enfront del 69% dels que tenen bicicleta pròpia. També, el 18% dels ciclistes abans utilitzaven un vehicle motoritzat per als desplaçaments que ara fan en bicicleta. I el 9% dels ciclistes declara que es desplaça exclusivament en bicicleta o a peu.