El PTOP defineix l'Eix Transversal Ferroviari amb un nou traçat entre el Segrià i la Segarra

Barcelona.- El futur Eix Transversal Ferroviari (ETF) es va definint. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ha anunciat aquest dimecres que la Comissió d'Urbansime de Catalunya ha donat el seu vist-i-plau al document d'objectius i dels informes mediambientals preliminars. Respecte la primera proposta feta al 2005 s'ha incrementat 'el grau de concreció' i s'han realitzat 'certes modificacions de traçat' segons fonts del propi PTOP. L'EFT serà mixt de mercaderies i de viatgers en alta velocitat, tindrà un recorregut de 313 km passant per Lleida (Segrià), Mollerussa (Pla d'Urgell), Tàrrega (Urgell), Cervera (Segarra), Igualada (Anoia), Manresa (Bages), Vic (Osona) i l'aeroport de Girona (Selva), i connectarà, així mateix, amb la línia d'alta velocitat a Lleida i a Girona.
El PTOP defineix l'Eix Transversal Ferroviari amb un nou traçat entre el Segrià i la Segarra

El PTOP defineix l'Eix Transversal Ferroviari amb un nou traçat entre el Segrià i la Segarra

Barcelona.- El futur Eix Transversal Ferroviari (ETF) es va definint. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ha anunciat aquest dimecres que la Comissió d'Urbansime de Catalunya ha donat el seu vist-i-plau al document d'objectius i dels informes mediambientals preliminars. Respecte la primera proposta feta al 2005 s'ha incrementat 'el grau de concreció' i s'han realitzat 'certes modificacions de traçat' segons fonts del propi PTOP. L'EFT serà mixt de mercaderies i de viatgers en alta velocitat, tindrà un recorregut de 313 km passant per Lleida (Segrià), Mollerussa (Pla d'Urgell), Tàrrega (Urgell), Cervera (Segarra), Igualada (Anoia), Manresa (Bages), Vic (Osona) i l'aeroport de Girona (Selva), i connectarà, així mateix, amb la línia d'alta velocitat a Lleida i a Girona.