Barcelona

El PSC va tenir més quota de pantalla en els informatius catalans que els altres partits

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha elaborat dos informes sobre el pluralisme polític de les televisions d'àmbit català durant la campanya de les eleccions municipals. El primer informe estudia la presència de les diverses forces polítiques en els informatius televisius durant els quinze dies de campanya electoral. El segon informe analitza la cobertura que es va fer de la nit electoral del 25 de maig. La principal conclusió a què ha arribat el CAC amb aquests informes és que totes les televisions catalanes van destinar més temps de notícia al PSC.

Actualitzat
Aquesta és la primera vegada que el CAC analitza el pluralisme polític de les televisions en unes eleccions, i ja ha anunciat que té previst continuar emetent informes després de cada cita electoral que es faci a Catalunya. En el primer informe, relatiu a la campanya, els espais analitzats són els apartats electorals dels informatius televisius de migdia i vespre de les cadenes que emeten per a l'àmbit català, a més d'una de local. Concretament, TV3, Canal 33, les desconnexions per a Catalunya de TVE, d'Antena 3 i de Tele 5, i la local de Barcelona BTV. També s'han analitzat els espais informatius que es fan en desconnexió per a cada demarcació. En aquest cas, només hi és TV3, amb els telenotícies de les comarques barcelonines, gironines, lleidatanes i tarragonines, a més de la desconnexió per a la Vall d'Aran. En aquest informe sobre la campanya, el CAC ha analitzat el temps de notícia que ha rebut cada formació política en els informatius, així com el denominat "temps de paraula", que és el temps durant el qual un actor polític fa una declaració. Segons el CAC, es considera útil precisar quin és el temps de paraula, "ja que es tracta d'una intervenció directa de l'actor polític que té un impacte mediàtic elevat". Pel que fa al temps de notícia, el primer informe indica que totes les cadenes (TV3, Canal 33, TVE-Catalunya, Antena 3, Tele 5 i BTV) van donar la presència més gran al PSC. En el cas de BTV, l'informe precisa que, en la part relativa a la ciutat de Barcelona, va tenir-hi més temps el PSC, mentre que en la resta de notícies, relatives a altres municipis catalans, va donar més protagonisme a CiU. En relació amb el temps de paraula durant la campanya, la majoria de cadenes (TV3, Canal 33, Tele 5 i BTV) van donar la màxima presència al PSC, i concretament a Joan Clos. En el cas de TVE-Catalunya, el primer lloc l'ocupa CiU, tot i que també s'assenyala que el candidat individual amb més temps és Joan Clos. Per últim, Antena 3 va donar més temps de paraula al PP, i concretament a Alberto Fernández Díaz. El segon informe del CAC analitza la cobertura de les cadenes de televisió de la nit electoral del 25 de maig. En aquest cas, també s'han analitzat les cadenes que van fer una programació adreçada a Catalunya, que van ser les següents: TV3, les desconnexions de TVE i Antena 3, i la local BTV. En aquest segon informe es detallen les connexions de les cadenes amb les seus dels partits i els centres de dades, les presentacions infogràfiques i el temps de paraula dels actors polítics. La seu amb més connexions va ser la del PSC. En relació amb el temps de paraula, TV3 i BTV van donar la màxima presència a Pasqual Maragall; TVE-Catalunya, a Josep Piqué, i Antena 3, a Joan Clos. TVE-Catalunya va donar veu a les principals formacions polítiques excepte a CiU.
Anar al contingut