El projecte de transformació de la Granvia a l'Hospitalet de Llobregat es licitarà al maig

El projecte de transformació de la Granvia a l'Hospitalet de Llobregat es licitarà al maig

El projecte de transformació de la Granvia a l'Hospitalet de Llobregat es licitarà al maig

Imatge aèria del tram de la Granvia de l'Hospitalet on s'actuarà aquest 20 d'abril de 2017. (Horitzontal)

Imatge aèria del tram de la Granvia de l'Hospitalet on s'actuarà aquest 20 d'abril de 2017. (Horitzontal)

ACN L'Hospitalet de Llobregat.-El Consorci per a la Reforma de la Granvia, format per la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat, licitarà en la seva reunió del pròxim cinc de maig el projecte de transformació de la Granvia, que ha de definir la depressió i la cobertura parcial de la C-31 juntament amb la configuració de les dues calçades laterals, tot donant continuïtat al tram ja executat. L'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, ha explicat que aquesta actuació, que es una de les que inclou el PDU Granvia-Llobregat aprovat definitivament el passat 3 de març, preveu la depressió d'un tram d'un quilòmetre entre la rambla de la Marina i la ronda del Litoral (B-10), la cobertura de quatre seccions amb un total de 400 metres quadrats i la construcció de dues rotondes per connectar el trànsit de la Granvia amb el trànsit local del municipi. Tot i que no ha volgut avançar terminis, Marín ha deixat clar que la voluntat del consistori es començar les obres "quan abans millor".

En una reunió amb periodistes, l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, ha detallat que el tram deprimit de la Granvia tindrà quatre cobertures: una de 20 metres davant l'Hospital Duran i Reynals: una segona de 80 metres a l'alçada del camí de Pau Redó; una tercera de 200 metres en el tram situat al davant de l'Hospital de Bellvitge, i, finalment, una de 100 metres al nus viari del carrer de la Feixa Llarga. En coherència amb el tram transformat en la fase anterior, el comprès entre la plaça Cerdà i el carrer de Can Tries, la via soterrada haurà de garantir una velocitat de circulació de 80 km\/h, tal com correspon a una via d'alta capacitat. Així, es preveu l'adopció d'una secció màxima de 36 metres, amb calçades separades de tres carrils cadascuna que s'ampliaran a quatre carrils en els trams de trenat entre enllaços. L'amplada dels carrils es preveu de 3,25 metres; la mitjana, de tres metres, i els vorals exteriors, de 2,50 metres.La configuració de la Granvia tindrà dos nusos viaris amb forma de rotonda, un primer a l'alçada de la rambla de Marina i un segon a la confluència del carrer de la Feixa Llarga, que connectarà el trànsit de la Granvia amb el trànsit local.El mateix projecte incorpora també les dues calçades laterals que seran necessàries per al desviament de trànsit en fase d'obra i per garantir la correcta connexió del trànsit de la Granvia amb el trànsit local en tot moment. Paral·lelament a la calçada lateral nord, hi haurà un passeig corredor que connectarà el parc de Bellvitge amb el futur parc de Can Trabal i l'accés al Parc Fluvial del Llobregat.El primer tinent d'alcalde a l'Ajuntament de l'Hospitalet, Francesc Belver, ha destacat que amb aquest actuació es "guanya ciutat" perquè "es transformarà una autopista en un carrer" comunicant de manera més "racional" l'actual clúster biomèdic i creant les condicions "idònies" per la implantació de noves empreses del sector que revitalitzin aquesta ona de la ciutat. Desenvolupament i urbanització del sector 1Junt amb la licitació del projecte executiu de soterrament de la Granvia, a la pròxima reunió del consorci també es licitarà el desenvolupament i urbanització del sector 1, el del sud del PDU, que té una superfície edificable de 385.000 metres quadrats. L'alcaldessa de l'Hospitalet ha explicat que han decidit començar per aquest sector perquè la majoria de terrenys són de propietat municipal el que fa més "àgil" tot el procés administratiu. En aquest sector 1, com en els altres dos previstos al pla, només s'edificarà en el 50% de la superfície disponible i, en cap cas, es construiran habitatges d'ús residencial com ha volgut deixar clar el primer tinent d'alcalde, Francesc Belver. El sostre edificable es destinarà a serveis i industries que no emetin emissions a l'atmosfera i es reservarà un 30% per a usos comercials i un 10% per a construir-hi hotels. La previsió del consistori és que en aquest sector se'n construeixin tres.