El primer contacte genètic entre Europa i Amèrica va ser 5 segles abans de Colom

El primer contacte genètic entre Europa i Amèrica es va produir 5 segles abans de l'arribada de Colom, així ho afirma una investigació de l'Institut de Biologia Evolutiva de Barcelona i de la Universitat d'Islàndia. Els investigadors afirmen que el primer contacte es remunta a l'any 1000, quan els víkings haurien portat una dona ameríndia a Islàndia.

L'estàtua de Cristòfor Colom al capdavall de la Rambla de Barcelona (Foto: Reuters)

El primer contacte genètic entre Europa i Amèrica es va produir 5 segles abans de l'arribada de Cristòfor Colom (Foto: Reuters)

Una investigació en què ha participat la Universitat Pompeu Fabra i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) ha trobat per primera vegada el rastre genètic d'indígenes americans en els avantpassats víkings de 4 famílies islandeses. Això demostra que el primer contacte genètic entre Europa i Amèrica va ser 5 segles abans del descobriment de Cristòfor Colom, el 1492.

Els investigadors afirmen que el primer contacte es remunta a l'any 1000, quan els víkings haurien portat una dona ameríndia a Islàndia. La investigació es publica a la revista "American Journal of Physical Anthropology". Els científics han treballar amb la col·laboració del banc de dades familiars de l'empresa biofarmacèutica deCODE Genetics, que van iniciar la investigació després de descobrir un llinatge mitocondrial típic d'indígenes americans i de l'est de l'Àsia en 4 famílies actuals.

Fins ara se sabia que els gens dels habitants actuals d'Islàndia procedien de països escandinaus, d'Escòcia i d'Irlanda, però es desconeixia que l'origen fos més llunyà.