Barcelona

El Primavera Sound tanca la seva desena edició amb Pet Shop Boys i batent rècords d'assistència

El festival de música independent Primavera Sound ha enfilat la recta final de tres dies de concerts amb un cartell de luxe. Pet Shop Boys, The Charlatans, Grizzly Bears o Orbital han estat alguns dels noms més destacats de l'última jornada, en què s'ha tornat a penjar el cartell de "tot venut", tal com va passar divendres, quan ja es van vendre les poc més de 35.000 entrades que marca l'aforament decidit per l'organització. Això, sumat a les més de 31.000 persones que van passar pel Fòrum dijous, supera les previsions de 100.000 persones sobre les quals especulava el director del certamen.

Actualitzat
El Primavera Sound compleix la seva primera dècada amb rècord de públic i de concerts. El festival ha tornat a augmentar el nombre de visitants, una tendència constant des que va néixer, i s'han superat les 100.000 entrades, 20.000 més que l'any passat.

Dijous van passar pel recinte del Fòrum 31.600 persones, la xifra més alta de la història del certamen en la primera jornada. Divendres, amb Wilco i Pixies com a màxims reclams, es van esgotar les entrades. Això vol dir poc més de 35.000 visitants. El cartell de "tot venut" s'ha repetit dissabte. A més, a aquestes dades s'hi han de sumar unes 6.000 visites més a les activitats complementàries, com els concerts celebrats al parc Joan Miró o a la Sala Apolo en els dies anteriors a l'obertura del recinte del Fòrum.

El desè Primavera Sound també ha estat l'any amb més actuacions, 240, i amb més grups, un total de 194. En els seus deu anys de trajectòria, el festival ha comptabilitzat més de 1.300 concerts.

El director del Primavera, Gabriel Ruiz, ha assegurat en roda de premsa que estan "molt contents" que aquest sigui el festival de més èxit però ha reconegut que "el camí ha estat dur".

El festival ha generat un volum de negoci molt important per a la ciutat de Barcelona: 3.000 persones treballen de forma directa o indirecta en el festival i més de 5 milions d'euros s'han quedat a la ciutat en concepte d'inversió publicitària i per al pagament d'escenaris i de serveis derivats del festival. A això encara s'hi han de sumar els diners que els assistents es gastin a la ciutat durant la seva estada.

Es calcula que un 35% dels visitants són estrangers, especialment provinents de França i el Regne Unit.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut