El president d'Audi no descarta acomiadaments a Seat si no millora la rendibilitat

La turbulència s'ha instal·lat a la planta que Seat té a Martorell. Les últimes setmanes han aparegut diverses informacions que avalen la possibilitat de canvis importants a la factoria que es traduirien, en el millor dels casos, en l'acomiadament d'uns 200 treballadors. Així ho ha reconegut el president del grup Audi, la casa matriu de l'automobilística espanyola. Martin Winterkorn ha destacat la urgència d'aconseguir resultats rendibles per evitar les retallades de plantilla. Els treballadors de Seat ho donen per fet.
El president d'Audi no descarta acomiadaments a Seat si no millora la rendibilitat
Berlín

El president d'Audi no descarta acomiadaments a Seat si no millora la rendibilitat

La turbulència s'ha instal·lat a la planta que Seat té a Martorell. Les últimes setmanes han aparegut diverses informacions que avalen la possibilitat de canvis importants a la factoria que es traduirien, en el millor dels casos, en l'acomiadament d'uns 200 treballadors. Així ho ha reconegut el president del grup Audi, la casa matriu de l'automobilística espanyola. Martin Winterkorn ha destacat la urgència d'aconseguir resultats rendibles per evitar les retallades de plantilla. Els treballadors de Seat ho donen per fet.
El president del grup Audi, Martin Winterkorn, no ha descartat nombrosos acomiadaments de la seva marca afiliada Seat si no hi ha aviat canvis positius en la seva rendibilitat, segons ha dit en declaracions al diari alemany "Welt am Sonntag". "Ja no descarto acomiadaments. I si la situació no canvia ràpidament, el seu nombre serà a un nivell molt diferent", ha comentat Winterkorn, en al·lusió a uns 200 llocs que corren perill, però que ara podrien ser més d'un miler a la planta barcelonina de Seat a Martorell.

També ha qualificat de massa alts els costos que origina Seat i ha apuntat que la marca espanyola "ha de tenir èxit fins a mitjans de l'any que ve". Els seus comentaris publicats diumenge coincideixen amb l'ultimàtum donat per alts càrrecs de la casa matriu Volkswagen a Seat perquè aconsegueixi un nivell acceptable de rendibilitat fins a l'estiu del 2006.

Segons Winterkorn, "si no s'aconsegueixen elevar considerablement les vendes de Seat, haurem de reflexionar sobre les conseqüències". El directiu també vol reorganitzar la xarxa de distribució de Seat, que fins ara s'ha mantingut completament separada de la d'Audi, amb l'objectiu d'aconseguir "possibles sinergies" entre les dues marques. "També aliances amb fabricants estrangers tindrien, possiblement, sentit", ha dit Winterkorn en referència a un soci xinès que podria interessar-se a cooperar amb Seat.

Tant Volkswagen com Seat han desmentit una notícia publicada pel setmanari "Der Spiegel" divendres passat, segons la qual el consorci germànic estaria disposat a vendre Seat a un grup xinès. D'altra banda, un portaveu de l'ambaixada d'Espanya a Berlín ha confirmat que el ministre espanyol d'Indústria, José Montilla, va sol·licitar a aquesta delegació que demanés explicacions a Wolfsburg dels seus plans sobre Seat. Quan l'ambaixada espanyola va fer la gestió, tant Seat com Volkswagen ja ha havien desmentit la seva intenció de vendre aquesta marca a un constructor xinès.

Els treballadors de Seat ho donen per fet

La reacció a les declaracions de Winterkorn no s'han fet esperar entre els treballadors de Seat. El president del comitè d'empresa, Matías Carnero (UGT), està convençut que les retallades es produiran a totes les plantes del grup Volkswagen d'Europa, entre aquestes les quatre que hi ha a l'estat espanyol.

Carnero assegura que "Volkswagen no pot continuar mantenint el sobrant de la plantilla del grup", perquè, segons ha puntualitzat, hi ha personal per fabricar 6,5 milions de vehicles a tot Europa i actualment només se'n fabriquen cinc milions. Carnero també ha reconegut que la firma epanyola està per sota dels índexs de rendibilitat previstos i "immersa en un excedent de plantilla".

NOTÍCIES RELACIONADES