El Prat proposa que l'estació del TGV es construeixi on hi ha l'actual estació de Renfe

Després de mesos de negociacions, ja hi ha un acord sobre el traçat del TGV, tot i que encara hi ha incògnites per resoldre. L'acord preveu una estació al Prat de Llobregat, que connectarà amb l'aeroport a través d'una llançadora. El que no se sap és la ubicació exacta i, en aquest punt, hi ha opinions de tota mena. L'Ajuntament del Prat demana que s'instal·li on hi ha l'actual estació de tren.
El Prat proposa que l'estació del TGV es construeixi on hi ha l'actual estació de Renfe
El Prat de Llobregat

El Prat proposa que l'estació del TGV es construeixi on hi ha l'actual estació de Renfe

Després de mesos de negociacions, ja hi ha un acord sobre el traçat del TGV, tot i que encara hi ha incògnites per resoldre. L'acord preveu una estació al Prat de Llobregat, que connectarà amb l'aeroport a través d'una llançadora. El que no se sap és la ubicació exacta i, en aquest punt, hi ha opinions de tota mena. L'Ajuntament del Prat demana que s'instal·li on hi ha l'actual estació de tren.
L'Ajuntament del Prat defensa que la nova estació que ha de servir de connexió amb l'aeroport es faci on hi ha l'actual estació de Renfe. D'aquesta manera consolidaria una nova zona urbana que encara s'ha de construir en els terrenys de la Seda. El seu projecte posa com a condició que el trajecte de la llançadora sigui totalment soterrat. Aquesta, però, no és l'única proposta que hi ha sobre la taula. A més de la possibilitat que la llançadora surti de l'actual estació de Renfe, l'altre opció és que la nova estació es construexi en una zona aproximadament a un quilòmetre, més a prop de connexions viàries com l'autovia o la carretera d'accés a l'aeroport. El conseller de Política Territorial, Felip Puig, considera que les obres podrien estar acadabes al 2005, i ha afirmat que, tot i que encara no hi ha acord, serà la Generalitat qui n'assumirà el cost.

NOTÍCIES RELACIONADES