El port de Vilanova i la Geltrú assoleix més de 100.000 tones de mercaderia el primer semestre, un 43% més

El port de Vilanova i la Geltrú assoleix més de 100.000 tones de mercaderia el primer semestre, un 43% més

El port de Vilanova i la Geltrú assoleix més de 100.000 tones de mercaderia el primer semestre, un 43% més

ACN Vilanova i la Geltrú.-El port de Vilanova i la Geltrú i la Geltrú ha assolit un tràfic de 101.166 tones de mercaderies durant el primer semestre, amb un increment del 43% respecte el mateix període de l'any passat. Destaca el bon comportament de la sal per al desgel (62%), que es continua situant com la primera mercaderia del port i també s'ha consolidat el silicat de ferro (10,5%). A més, s'ha reprès l'operativa dels productes siderúrgics (14%) i s'han mantingut els tràfics de ciment (4,5%) i fusta (3%) i s'ha incorporat la ferralla (6%). Segons el gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez, el port vilanoví "continua el camí de la recuperació, consolida tràfics i incorpora nous productes" i ha valorat "l'esforç de tots els agents implicats en l'activitat".

L'activitat comercial ha posicionat el port vilanoví com la sortida al mar del teixit industrial de la Catalunya interior i el corredor de l'Ebre. Aquest semestre s'ha exportat un 82% de productes com la sal per al desgel, ferralla, perfils d'acer i ciment. Principalment a països europeus i països del nord d'Àfrica. Pel que fa a la importació de silicat de ferro, fusta i productes siderúrgics procedent dels països de l'est i de països nòrdics.Si s'acompleixen les expectatives per al segon semestre, el port vilanoví espera tancar l'exercici amb un important increment respecte a l'any passat, per continuar situant-se com a tercer port de Catalunya en l'activitat comercial.D'altra banda, les obres de dragatge per recuperar els set metres de calat i afavorir la maniobrabilitat dels grans vaixells han finalitzat aquests dies i han tingut un cost de 168.000 euros i un termini d'execució de quinze dies. El calat de l'accés disminueix periòdicament a causa de la sorra que aporta la pròpia dinàmica del litoral, això fa que s'hagin de fer obres de manteniment.