El Port de Barcelona reclama solucions per fer rendible el transport de mercaderies per ferrocarril al nord d'Europa

Girona (ACN).- El Port de Barcelona tancarà l'any 2014 amb un 12% de les seves mercaderies transportades per ferrocarril. Això sí, d'aquestes, només un 2% tindran una destinació internacional tot i la inversió feta en l'ample internacional i de disposar de la línia del TAV. Una xifra que no s'incrementarà fins que no s'implanti l'ample UIC a l'estació de Portbou i es construeixi la línia d'alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller que actualment "és un veritables coll d'ampolla". Així ho ha assegurat Carles Rua, director de projectes del Port de Barcelona, que ha qualificat d'"insostenible", pels elevats costos que comporta, el fet que mercaderies i passatgers comparteixin la línia del TAV fins a la frontera.
El Port de Barcelona reclama solucions per fer rendible el transport de mercaderies per ferrocarril al nord d'Europa

El Port de Barcelona reclama solucions per fer rendible el transport de mercaderies per ferrocarril al nord d'Europa

Girona (ACN).- El Port de Barcelona tancarà l'any 2014 amb un 12% de les seves mercaderies transportades per ferrocarril. Això sí, d'aquestes, només un 2% tindran una destinació internacional tot i la inversió feta en l'ample internacional i de disposar de la línia del TAV. Una xifra que no s'incrementarà fins que no s'implanti l'ample UIC a l'estació de Portbou i es construeixi la línia d'alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller que actualment "és un veritables coll d'ampolla". Així ho ha assegurat Carles Rua, director de projectes del Port de Barcelona, que ha qualificat d'"insostenible", pels elevats costos que comporta, el fet que mercaderies i passatgers comparteixin la línia del TAV fins a la frontera.