El Pompidou trenca accidentalment dues obres d'art contemporani cedides per a l'exposició "Los Angeles 1955-1985"

El Centre d'Art Contemporani George Pompidou de París pot veure qüestionat el seu prestigi després de la ruptura accidental de dues obres nord-americanes que havia rebut en préstec per a l'exposició "Los Angeles 1955-1985, naixement d'una gran ciutat", que s'ha acabat aquest juliol. La notícia la va destapar fa uns dies un diari nord-americà.
El Pompidou trenca accidentalment dues obres d'art contemporani cedides per a l'exposició "Los Angeles 1955-1985"
París

El Pompidou trenca accidentalment dues obres d'art contemporani cedides per a l'exposició "Los Angeles 1955-1985"

El Centre d'Art Contemporani George Pompidou de París pot veure qüestionat el seu prestigi després de la ruptura accidental de dues obres nord-americanes que havia rebut en préstec per a l'exposició "Los Angeles 1955-1985, naixement d'una gran ciutat", que s'ha acabat aquest juliol. La notícia la va destapar fa uns dies un diari nord-americà.
La mostra, d'unes 350 pintures, escultures, fotografies i instal·lacions de 85 artistes per mostrar el variat panorama artístic viscut a Los Angeles durant 30 anys, va tancar les portes el 17 de juliol després de rebre uns 300.000 visitants des de la seva inauguració, al març.

La reputació del centre parisenc, que acull el Museu Nacional d'Art Modern, ha quedat qüestionada  arran de la destrucció accidental de dues de les obres, segons el dominical "Journal du Dimanche", després que la premsa de Los Angeles destapés el tema fa uns dies.

Una columna negra de resina, feta el 1971 per l'artista Peter Alexander, es va trencar en caure a terra abans de l'obertura de la mostra.

L'altra "víctima" és l'obra feta de plexiglàs "Untitled Wall Relief" (1967), de Craif Kauffaman, que es va desprendre de la paret el dia abans de la clausura.

Prestada pel Museu d'Art de Los Angeles (LACMA), aquesta obra havia resistit diversos sismes, segons ha recalcat la direcció de la institució, que no troba "cap excusa" per al Pompidou.

D'altra banda, Alexander ha denunciat la falta de comunicació del Pompidou, "molt poc professional", i ha assenyalat que "totes" les persones amb les quals havien parlat abans d'autoritzar el préstec de la seva obra al centre parisenc li havien advertit que anés amb compte.

Indemnitzat fa només dues setmanes, l'artista ha rebut 28.000 dòlars de compensació. L'any passat, l'obra havia estat estimada en 70.000 dòlars, segons el dominical.

Pel que fa al trencament de totes dues obres, indica que els responsables del Pompidou diuen que accidents com aquests són "extremadament" infreqüents, que les obres eren molt fràgils i que la investigació continua el seu curs.