El Prat de Llobregat

El Pla Delta convertirà la zona del delta del Llobregat en l'europorta de Catalunya

L'arribada del TGV a Barcelona, juntament amb l'ampliació de l'aeroport i el port de Barcelona, formen part d'un dels plans d'infraestructures més ambiciosos que s'estan fent a Catalunya. Tot això comportarà canvis molt importants que transformaran tota la zona del delta del Llobregat i la convertiran en una mena d'europorta de Catalunya. Ara, els ciutadans poden saber més detalls de com eran aquests canvis i com els afectaran amb el centre d'informació del Pla Delta, que s'ha inaugurat al Prat de Llobregat.

Actualitzat
L'ampliació de l'aeroport del Prat, on hi ha d'arribar el tren de gran velocitat, el TGV, i les futures línies 1 i 9 del metro, és una de les peces angulars de l'anomenat Pla Delta, un gran pla d'infraestructures que impulsen totes les administracions. Quaranta milions de passatgers l'any el convertiran en una referència en l'arc mediterrani i el sud d'Europa. L'altra peça clau d'aquest pla és l'ampliació del port de Barcelona, que es fa desviant cap al sud la desembocadura del riu Llobregat. L'ampliació dels molls i la construcció d'una segona bocana i d'un nou braç permetran la creació d'una potent zona d'activitats logístiques. Aeroport i port pretenen convertir el delta del Llobregat en una àrea econòmica de referència a Europa, capaç de generar 50.000 llocs de treball. El repte és que el desenvolupament d'aquestes infrastructures es faci respectant el medi natural. Per això, a finals d'any estarà plenament operativa la depuradora del Prat de Llobregat, que ha de tractar les aigües de bona part de l'àrea de Barcelona. A més, s'ha regenerat la platja del Prat i es crearà un corredor biològic entre les reserves naturals de la Ricarda i el Remolar, entre altres actuacions. Tot plegat, un pla projectat des del consens, però que aixeca crítiques pel retard d'alguns projectes, com el del desdoblament de la Ronda Litoral.
Anar al contingut