Girona

El personal de rampa de Ryanair de Girona denuncia "pressions" de l'empresa i anuncia vagues

Els treballadors de rampa -els que carreguen i descarreguen les maletes dels avions- que la companyia de baix cost Ryanair té a l'aeroport de Girona han denunciat "pressions contínues" per part de l'empresa i han convocat una vaga per a finals de mes. La convocatòria, que començarà el 31 de desembre i es farà extensiva als caps de setmana de gener, afectarà 42 treballadors.

Actualitzat
Segons ha explicat el secretari d'Organització del sindicat UGT, Joan Muntada, des de la plantilla de rampa de Ryanair s'ha arribat a una convocatòria de vaga perquè "durant aquests dos anys, Ryanair ha anat endurint la feina als treballadors i no se'ls ha compensat". A més, Muntada ha assegurat que des de Ryanair "es fa pressió contínua a qualsevol reivindicació" i que els treballadors "no veuen que les coses es puguin arreglar de cap de les maneres". La vaga, que començarà la matinada del 31 de desembre, s'allargarà en un principi diferents dies dels caps de setmana de gener. En concret, els treballadors de rampa l'han convocada per als dies 2, 8, 15, 22 i 29. "Però si no s'escolten les nostres reivindicacions, evidentment continuarem amb les protestes", ha precisat el representant sindical. La convocatòria de vaga es va fer efectiva a finals de la setmana passada, quan els 42 treballadors que es van presentar als locals d'UGT van aprovar la convocatòria per unanimitat. La vaga no afectarà la plantilla que Ryanair té dins la terminal, que no es dedica a la càrrega i descàrrega d'equipatges, perquè pertany a una altra empresa subcontractada, ha explicat Muntada. Entre les reivindicacions que exposen els treballadors a la convocatòria hi ha el fort assetjament i pressió que els comandaments intermitjos exerceixen sobre el gruix de la plantilla. Dels 42 treballadors que van convocar la vaga, tots menys un són immigrants i, com que el col·lectiu no està gaire assabentat del que són les lleis, se'ls ha dit que qui passi la porta de la secció sindical pot anar a buscar la liquidació o que si creen problemes a l'empresa, se'ls retirarà el permís de residència, ha explicat Joan Muntada. Falta de seguretat i dies festius El representant d'UGT també s'ha queixat de la falta d'equips de protecció "perquè molts no tenen el material bàsic, com guants i calçat, i tenen molt deteriorats els cascos de protecció auditiva, si és que en tenen". Segons esmenta la convocatòria de mobilització, els treballadors de rampa de Ryanair a l'aroport de Girona demanen també assolir un acord que garanteixi l'estabilitat de la plantilla, regular la jornada laboral, adequar les seves retribucions a la mitjana de les empreses del sector, establir una quantitat determinada per a les hores extraordinàries i garantir la llibertat de promoció d'eleccions sindicals. "La companyia té un sistema que no respecta els dies festius i no els compensa si s'han de treballar; a més, molts treballadors han d'anar més de deu hores a dins un avió perquè se'ls doni per complerta la jornada laboral de vuit hores", ha indicat Muntada. La UGT també s'ha queixat que empreses com Ryanair, "que estan fortament subvencionades amb diners de les administracions públiques, tinguin tan poca consciència social i incompleixin de forma reiterada la normativa laboral bàsica".
Anar al contingut