Estand de Catalunya a la World Travel Market de Londres, des d'on el Patronat de Turisme fa promoció de la demarcació. Imatge del 9 de novembre…
Estand de Catalunya a la World Travel Market de Londres, des d'on el Patronat de Turisme fa promoció de la demarcació. Imatge del 9 de novembre del 2016 (Vertical)

El Patronat preveu que el turisme britànic augmenti l'any que ve a la Costa Brava tot i el 'Brexit'

Actualitzat

ACN Girona.-El Patronat de Turisme Costa Brava-Girona preveu que el visitant britànic augmenti l'any que ve a la Costa Brava tot i el 'Brexit'. Aquest és el segon mercat emissor de turistes a la demarcació i el Patronat confia que mantindrà l'empenta dels darrers anys. De fet, a l'hora de fer previsions, també té en compte que companyies aèries com Ryanair o Jet2 ja han anunciat que incrementaran els vols des de l'aeroport de Girona amb l'arxipèlag durant els mesos d'estiu. A més, l'operadora turística de Jet2 oferirà nous paquets als seus clients (dirigits a famílies, adults o centrats en el luxe) i incorporarà sis hotels de Girona ciutat dins les ofertes. Aquests dies, el Patronat està promocionant el territori a la World Travel Market de Londres.

Acaba de tancar-se la temporada d'estiu d'aquest 2016 i el Patronat de Turisme ja gira els ulls cap a la de l'any vinent. A les comarques gironines, el mercat britànic hi té empenta: de fet, és el segon emissor de turistes cap al territori (sobretot, la Costa Brava) per darrere de França. I de cara al 2017, el Patronat de Turisme preveu que les arribades de turistes procedents de l'arxipèlag no només es mantinguin, sinó que augmentin lleugerament. I tot això, malgrat el 'Brexit'.Aquests dies, el Patronat està promocionant el territori a la fira londinenca. Des d'allà, els seus representants s'han reunit amb alguns dels principals operadors turístics del país, Thomas Cook i Jet2Holidays. D'aquestes trobades, n'extreuen que el turisme britànic creixerà l'estiu del 2017 i que, a més, també farà més despesa. Entre d'altres, el Patronat de Turisme té en compte que companyies aèries com Ryanair i Jet2 incrementaran vols des de l'aeroport de Girona. De fet, aquesta darrera companyia ja ha confirmat un augment de sis vols setmanals -arribant a 21- i estendrà els enlairaments i aterratges entre abril i octubre des de Vilobí d'Onyar (Selva). A més, la seva operadora turística, Jet2Holidays, oferirà nous paquets turístics als seus clients (dirigits a adults, famílies, turisme de ciutats o sector del luxe) i incorporarà sis hotels de la ciutat de Girona a l'oferta.En total, durant els dies que dura la fira (va començar el 7 i acaba avui) des del Patronat es faran una trentena de reunions amb companyies aèries, operadors turístics, portals de viatges i mitjans de comunicació. El Patronat de Turisme és present al certamen des de l'estand de Catalunya, juntament amb els municipis de Blanes, Lloret de Mar (Selva) i Platja d'Aro (Baix Empordà).Mercat estratègicEl Regne Unit segueix essent un mercat estratègic per a Catalunya a l'hora d'atraure turistes. Segons subratlla l'Agència Catalana de Turisme, es manté en creixement constant des del 2011. Entre gener i setembre, han arribat a Catalunya 1,69 visitants britànics, xifra que suposa un creixement del 5,9% respecte el mateix període de l'any anterior. La despesa que han deixat, però, encara ha crescut més. En concret, un 9% (arribant generar uns ingressos de 1.373 MEUR). El turista britànic que visita Catalunya acostuma a ser una persona assalariada, d'entre 25 i 45 anys, i amb estudis superiors. La majoria viatgen en parella (un 37,5%), tot i que també destaquen els turistes que vénen sols (un 25%) o amb amics (un 14,8%). L'estada mitjana dels visitants britànics a Catalunya és de sis dies, tot i que la tendència és fer més vacances durant l'any però de menor durada. La majoria de turistes britànics (un 72,1%) s'allotja en hotels de 3 i 4 estrelles. Els habitatges de lloguer són la segona opció preferida (un 12,6%), seguit de les cases d'amics i familiars (un 10%) i dels càmpings (un 5,2%). El 93,8% de turistes britànics arriba per via aèria. El sol i platja segueix essent un dels productes estrella per al mercat britànic, tot i que altres productes com la descoberta de ciutats o el turisme actiu i de natura -molt popular entre els joves- estan prenent protagonisme. També s'observa un creixement del turisme sènior o de viatges de curta durada per celebrar esdeveniments personals (aniversaris, reunions familiars, casaments, etc.).

Anar al contingut