El Parlament insta el Govern a incrementar el finançament a les escoles bressol amb el vot en contra de JxSí

El Parlament insta el Govern a incrementar el finançament a les escoles bressol amb el vot en contra de JxSí

El Parlament insta el Govern a incrementar el finançament a les escoles bressol amb el vot en contra de JxSí

ACN Barcelona.-El Parlament ha aprovat amb el vot a favor de l'oposició en bloc i el vot en contra de Junts pel Sí un punt d'una moció de C's que insta el Govern a incrementar el finançament a les escoles bressol. Els grups també han demanat a l'executiu de Carles Puigdemont que faci créixer les places gratuïtes en educació infantil de 0 a 3 anys i el nombre d'auxiliars i vetlladores. Així mateix, la cambra ha reclamat al govern espanyol que restitueixi les coaportacions destinades a les escoles bressol fins arribar als nivells d'inversió del 2009. En canvi, no ha tirat endavant un punt proposat per Ciutadans per garantir la presència del català, el castellà i l'anglès a les escoles bressol, així com de l'aranès a la Vall d'Aran.

En concret, el Parlament ha instat el Govern a garantir, com a mínim, l'aportació de 1.600 euros per plaça\/any prevista a la llei d'Educació del 2010 i que aquesta s'incrementi "progressivament" fins als 1.800 euros acordats amb els ajuntaments.Per unanimitat, la cambra ha constatat la necessitat que el Govern recuperi la coresponsabilitat del Govern en el finançament del servei públic de les escoles bressol municipals i garantir el pagament del deute pendent als ajuntaments.Pel que fa a la petició d'augment de les places gratuïtes a l'educació infantil de 0 a 3 anys, es prioritzarà la seva assignació a les famílies amb rendes més baixes i majors necessitats socials. Per això, el Govern queda emplaçat a elaborar, en el termini de tres mesos, un estudi sobre la demanda i l'oferta territorial de les places i un pla calendaritzat per fer front a la demanda no atesa actualment.També es demana l'elaboració d'un pla per augmentar "substancialment" la proporció de nens amb famílies menys afavorides socioeconòmicament que tenen accés a una educació abans dels tres anys.