El Parlament europeu debat avui la proposta per liberalitzar els serveis portuaris

El Parlament europeu debat avui la directiva sobre la liberalització dels serveis de càrrega i descàrrega de mercaderies que impulsa la Comissió Europea. La majoria de ports europeus van viure ahir, per aquest motiu, una jornada de vaga que continuarà avui. Milers d'estibadors de tot Europa han volgut mostrar la seva oposició a aquesta mesura perquè consideren que pot comportar la pèrdua de molts llocs de treball. Ahir, les protestes es van fer arreu d'Europa, però la més important va ser a Estrasburg, amb més de 6.000 participants.
El Parlament europeu debat avui la proposta per liberalitzar els serveis portuaris
Estrasburg

El Parlament europeu debat avui la proposta per liberalitzar els serveis portuaris

El Parlament europeu debat avui la directiva sobre la liberalització dels serveis de càrrega i descàrrega de mercaderies que impulsa la Comissió Europea. La majoria de ports europeus van viure ahir, per aquest motiu, una jornada de vaga que continuarà avui. Milers d'estibadors de tot Europa han volgut mostrar la seva oposició a aquesta mesura perquè consideren que pot comportar la pèrdua de molts llocs de treball. Ahir, les protestes es van fer arreu d'Europa, però la més important va ser a Estrasburg, amb més de 6.000 participants.
Actualitzat
Al Parlament europeu avui es discutirà i demà es votarà la proposta per liberalitzar els serveis portuaris. La proposta de la Comissió Europea obre a la competència els serveis de manipulació, amarratge i accés dels vaixells als grans ports i preveu també la possibilitat que les navilieres utilitzin les seves pròpies tripulacions, en lloc dels estibadors dels ports, a l'hora de carregar i descarregar les mercaderies.

Els treballadors temen que la liberalització del sector comporti l'augment dels riscos laborals i pèrdues de llocs de treball. Segons el secretari general de l'Organització Internacional d'Estibadors Espanyols, Julián García, aquesta nova directiva podria deixar sense feina 2.000 persones en el conjunt de l'Estat.

La Comissió Europea, per la seva banda, considera que la nova directiva contribuiria a millorar la competitivitat dels ports i reduiria la contaminació.

Aquesta proposta és molt semblant a la que el Parlament europeu ja va rebutjar fa tres anys.

NOTÍCIES RELACIONADES