El Palau va contractar Ferrovial per a les obres de remodelació tot i les reticències dels arquitectes

ACN Barcelona.-Els arquitectes Òscar Tusques i Carles Díaz, responsables de les obres al Palau de la Música durant 30 anys, han assegurat aquest divendres que quan els responsables de l'entitat els van dir que la constructora Ferrovial seria l'encarregada de fer les obres de remodelació i ampliació, van tenir "dubtes" i es van mostrar "escèptics". Tot i així, després han admès que els resultats finals van ser correctes. En tot cas, han negat que hi haguessin obres sobrefacturades.

Díaz, que portava les negociacions econòmiques directament amb Ferrovial i Jordi Montull, ha explicat que les obres van constar de diverses licitacions i pressupostos, i que altres empreses a banda de Ferrovial van presentar els seus projectes. Quan Montull li va dir que Ferrovial seria l'encarregada de les obres, Díaz va explicar-li que era una empresa "dura", que "sempre volien més pressupost" i que caldria "anar amb compte".Sobre els pagaments, ha explicat que ell controlava les factures, que Caja Madrid també supervisava les obres, perquè aportava inversió, i que normalment el despatx d'arquitectes cobrava del Consorci del Palau, "a vegades bé i a vegades tard". No obstant això, les obres més importants, de més de 8 milions d'euros, les va pagar la Fundació, cosa a la qual Díaz en aquell moment no li va donar importància perquè consideraven que tot era el mateix ens.Díaz ha assegurat que ell mai va fer cap obra particular a la casa de Millet de L'Ametlla del Vallès, i ha dit que no recordava cap persona que fes d'intermediària quan hi havia problemes entre Ferrovial i el Palau, com van assegurar alguns acusats i testimonis que feia l'advocat i fundador de CDC Jaume Camps. Sobre una suposada reunió d'ell amb Millet, Felip Puig i Arcadi Calzada el 2002, apuntada a l'agenda de Millet, ha dit que no es va produir, perquè ell no coneix personalment ni Puig ni Calzada.Tusquets ha responsabilitzat totalment a Díaz de les qüestions econòmiques, i ha assegurat que ell no signava cap factura o acreditació d'obra amb la qual no estigués d'acord. Tot i que està prou satisfet amb la feina feta per Ferrovial, sí que ha admès que inicialment era "escèptic" sobre si la constructora era la més adequada per aquella feina, però ell no va traslladar aquests "dubtes" als responsables del Palau.Per la seva banda, tres extreballadors de les empreses de 'mailing' New Letter, Letter Graphic i Mail Rent han assegurat que mai van veure cap feina fet pel Palau de la Música, al contrari del que van dir els seus responsables, acusats en el judici. En canvi, sí que han admès que van fer diverses campanyes electorals per a CiU, però no pas per la Fundació Trias Fargas. Tots tres han explicat que els cinc socis de les tres empreses feien servir cinc cotxes de gamma alta, propietat de les empreses, per moure's.El director general de GISA entre 1991 i 2004, Xavier Borràs, ha assegurat que la Línia-9 del Metro i altres grans obres adjudicades per l'ens de la Generalitat van seguir tots els passos legals i preestablerts, amb mecanismes molt detallats per puntuar les licitacions dels concursos públics.L'exdirector general de Recursos Humans de Ferrovial Jaime Aguirre ha explicat que quan l'exdirector general de Ferrovial Agroman Pedro Buenaventura va ser cessat el febrer del 2011 va deixar tots els càrrecs i funcions, i es va quedar sense feina, tot i que no va ser acomiadat formalment fins un mes després per "cosmètica" i "cultura d'empresa", mentre es negociava la indemnització per acomiadar-lo.Un mosso d'Esquadra de la unitat de delictes informàtics que va escorcollar el Palau ha explicat que van trobar documents titulats 'Carta Reyes Magos' on apareixien conceptes relacionats amb diners, com aires condicionats.Les declaracions dels testimonis ja han acabat, i a partir de la setmana que ve començaran a declarar els pèrits que van analitzar els comptes.

Anar al contingut