El núvol de cendra provoca afectacions menors però imprevisibles en l'espai aeri d'Irlanda, Escòcia i el nord-oest d'Anglaterra i Gal·les

La majoria dels aeroports d'Irlanda, Escòcia i el nord-oest d'Anglaterra i Gal·les han pogut reprendre l'activitat aquest dijous després que aquest dimecres el núvol de cendra del volcà islandès Eyjafjalla obligués a tancar de forma intermitent l'espai aeri. En alguns d'aquests aeroports, però, es mantenen les restriccions al trànsit aeri per culpa de la cendra volcànica procedent d'Islàndia.
El núvol de cendra provoca afectacions menors però imprevisibles en l'espai aeri d'Irlanda, Escòcia i el nord-oest d'Anglaterra i Gal·les
Dublín

El núvol de cendra provoca afectacions menors però imprevisibles en l'espai aeri d'Irlanda, Escòcia i el nord-oest d'Anglaterra i Gal·les

La majoria dels aeroports d'Irlanda, Escòcia i el nord-oest d'Anglaterra i Gal·les han pogut reprendre l'activitat aquest dijous després que aquest dimecres el núvol de cendra del volcà islandès Eyjafjalla obligués a tancar de forma intermitent l'espai aeri. En alguns d'aquests aeroports, però, es mantenen les restriccions al trànsit aeri per culpa de la cendra volcànica procedent d'Islàndia.
Imatge d'arxiu del núvol de cendra que surt del volcà. (Foto: Reuters)

Imatge d'arxiu del núvol de cendra que surt del volcà. (Foto: Reuters)

Les autoritats preveuen que aquest dijous hi haurà menys limitacions en el trànsit aeri, però encara no se sap quan s'acabaran ni on les hauran de mantenir o tornar a implantar, ja que el núvol de cendra canvia de posició segons el vent i l'activitat del volcà.

Segons fonts d'Aviació Civil, aquesta és una situació sense precedents i, per tant, no poden preveure a mitjà termini quina serà la situació. El núvol de cendra no afecta els vols que passen per sobre dels 20.000 peus, és a dir, els enllaços transatlàntics que han de creuar l'espai aeri dels països afectats.