El nombre d'accidents de bicicletes a Barcelona cau a nivells anteriors al Bicing tot i l'augment de ciclistes

El nombre d'accidents de bicicletes a Barcelona ha caigut gairebé un 20%, fins a situar-se molt a prop de la xifra de sinistralitat que es registrava abans de l'existència del Bicing, el 2007. Això suposa que hi ha, de mitjana, poc més d'un accident de bici al dia a la capital catalana. La dada, que recull el balanç de sinistralitat que ha fet públic l'Ajuntament, és especialment significativa pel fet que, paral·lelament, el nombre d'usuaris d'aquest mitjà de transport no ha parat de créixer. De fet, s'ha duplicat en quatre anys i se situa ja per sobre dels 100.000. En termes generals, cau el nombre d'accidents, però la xifra de víctimes mortals es manté pràcticament igual.
El nombre d'accidents de bicicletes a Barcelona cau a nivells anteriors al Bicing tot i l'augment de ciclistes
Barcelona

El nombre d'accidents de bicicletes a Barcelona cau a nivells anteriors al Bicing tot i l'augment de ciclistes

El nombre d'accidents de bicicletes a Barcelona ha caigut gairebé un 20%, fins a situar-se molt a prop de la xifra de sinistralitat que es registrava abans de l'existència del Bicing, el 2007. Això suposa que hi ha, de mitjana, poc més d'un accident de bici al dia a la capital catalana. La dada, que recull el balanç de sinistralitat que ha fet públic l'Ajuntament, és especialment significativa pel fet que, paral·lelament, el nombre d'usuaris d'aquest mitjà de transport no ha parat de créixer. De fet, s'ha duplicat en quatre anys i se situa ja per sobre dels 100.000. En termes generals, cau el nombre d'accidents, però la xifra de víctimes mortals es manté pràcticament igual.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Els accidents de trànsit a la ciutat de Barcelona han baixat un 7,3% aquest 2010 respecte a l'any anterior. En total hi ha hagut 710 sinistres menys que l'any anterior. Tot i això pràcticament no s'ha reduït el nombre de morts, i és que el 2010 s'ha tancat amb 39 morts, un menys que el 2009.

D'aquests 39 morts, segons el balanç que ha fet públic l'Ajuntament de Barcelona, 16 eren conductors de motocicleta i 16 eren vianants. Justament, la reducció de víctimes entre aquests dos col·lectius continuarà sent la prioritat de l'Ajuntament de Barcelona. Una altra dada destacable és la baixada de prop del 20% d'accidents amb bici.

Pel que fa a les motocicletes, per primer cop en els últims cinc anys, s'ha reduït el nombre d'accidents, però ho ha fet tan sols d'un 1%, i són, per tant, els que menys han baixat. Tot i això, el nombre de motoristes morts a Barcelona s'ha mantingut el 2010 respecte a l'any anterior. Són 19 en total si es tenen en compte el conductor d'un ciclomotor i dos acompanyants a més del 16 conductors de motocicletes.

Els accidents amb vianants també s'han reduït. En concret, els atropellaments han baixat un 10,8%, en passar de 1.306 el 2009 a 1.165 el 2010. L'Ajuntament de Barcelona considera que el descens global d'accidents es deu al fet que vianants i conductors estan més conscienciats i ho atribueix, també, a les campanyes i mesures viàries que s'apliquen.

Paral·lelament, segons l'informe, els accidents de bicicleta han baixat a Barcelona a poc més d'un al dia, una mitjana molt semblant a la que hi havia a la capital catalana abans que el 2007 es posés en marxa el "Bicing", que en tan sols quatre anys ha duplicat el nombre de ciclistes, que superen els cent mil.

VÍDEOS RELACIONATS