L'Hospitalet de Llobregat

El MWC més gran vira cap als continguts i la ubiqüitat de la mobilitat

RedaccióActualitzat

101.000 visitants, 105 empreses catalanes, un impacte econòmic de 465 milions d'euros. I tot això en menys d'una setmana. Són algunes de les dades que deixa el Mobile World Congress (MWC) que obre portes dilluns.

Ja està tot a punt perquè arrenqui la fira més gran del sector del mòbil. Els participants rebran la benvinguda aquest vespre amb un sopar que es farà al Palau de la Música aquest dissabte al vespre. Hi coincidiran, per primera vegada en els últims tres mesos, el rei Felip VI i el president de la Generalitat, Carles Puigdemont.

El Mobile en sis dades

S'espera que en els quatre dies que dura la fira hi participin 101.000 persones provinents de 200 països. Per evitar les cues del primer dia, les acreditacions ja es fan a la mateixa terminal de l'aeroport.

Més de 2.200 expositors hi presentaran les últimes novetats en tecnologia i aplicacions.

S'espera que el Congrés deixi un impacte econòmic a l'àrea metropolitana de més de 465 milions d'euros. Afecta directament els àmbits de la mobilitat, l'allotjament, la restauració i l'oci.

Suposarà la creació de 13.200 llocs de treball temporals durant els dies del certamen.

L'esdeveniment ocupa una superfície neta d'exposició de 115.000 metres quadrats al recinte firal de Gran Via-Hospitalet de Llobregat.

Hi ha 3.900 periodistes acreditats per seguir la fira.

Les marques xineses i el "retorn" de Nokia

El certamen tornarà a funcionar entre el 27 de febrer i el 2 de març com a plataforma perquè les grans firmes del sector presentin les seves principals novetats a escala mundial, amb protagonisme aquest any per a Alcatel, BlackBerry, HTC, Huawei, Lenovo-Motorola, LG, Nokia, Oppo, Sony o ZTE.

Entre els ponents, destaquen els representants d'empreses de continguts fins ara perifèriques a la indústria de la telefonia mòbil, com és el cas del fundador de Netflix, Reed Hastings, o el conseller delegat de Niantic i creador de Pokemon Go, John Hanke.

Els organitzadors pretenen que els joves i les dones hi guanyin protagonisme. Per això, el congrés tindrà aquest any un certamen, el Women4Tech, per reduir la bretxa de gènere en el sector i un festival perquè els joves de 10 a 16 anys coneguin la tecnologia i s'hi impliquin.

Tendències

Entre les principals tendències, destaquen el creixement dels dispositius de realitat virtual i contingut 360º, el desplegament de la xarxa 5G (prevista per més enllà de 2020) i l'aparició de nous "wearables" gràcies a la plataforma Android Wear 2.0.

L'internet de les coses (IoT) continua present i avança cap als cotxes connectats, que seran protagonistes amb el desembarcament de marques com BMW, Ford, Mercedes, SEAT o Volkswagen.

El MWC estrena un nou espai dedicat a les tecnologies més innovadores, el NexTech, que acollirà expositors en relació a la intel·ligència artificial i la robòtica, entre altres.

 

► Tota la informació del MWC17 a l'especial sobre el Mobile World Congress

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ESPECIALS RELACIONATS
Anar al contingut