El Museu Picasso incorpora tres quadres nous i presenta un pla per obrir-se al públic més pròxim

Es respiren aires d'una nova activitat al carrer Montcada barceloní. És la decisió del Museu Picasso d'obrir-se al barri i a la ciutat per atraure principalment el públic més pròxim. De moment s'han incorporat provisionalment tres quadres més a la col·lecció i s'ha prorrogat fins al desembre el préstec de 73 obres. També es preparen programes d'ensenyament i alta especialització paral·lels a l'exposició permanent. Els gairebé un milió tres-cents mil visitants han convertit el museu en una de les atraccions turístiques de la ciutat.
El Museu Picasso incorpora tres quadres nous i presenta un pla per obrir-se al públic més pròxim
Barcelona

El Museu Picasso incorpora tres quadres nous i presenta un pla per obrir-se al públic més pròxim

Es respiren aires d'una nova activitat al carrer Montcada barceloní. És la decisió del Museu Picasso d'obrir-se al barri i a la ciutat per atraure principalment el públic més pròxim. De moment s'han incorporat provisionalment tres quadres més a la col·lecció i s'ha prorrogat fins al desembre el préstec de 73 obres. També es preparen programes d'ensenyament i alta especialització paral·lels a l'exposició permanent. Els gairebé un milió tres-cents mil visitants han convertit el museu en una de les atraccions turístiques de la ciutat.
Una de les obres més importants que s’ha incorporat és "Pomes i taronges" (1899), de Paul Cázanne, un dels bodegons que Picasso va admirar just quan va arribar a París i que tan bé connecta a les sales del museu amb la seva natura morta. El quadre prové del Museu d’Orsay i està exposat just a davant d’una altra de les noves adquisicions: “Omnibus” (1901), provinent de l‘Art Institute de Chicago, de grans pinzellades i colors que recorden els de "La Nana", peça clau de la iniciàtica col·lecció barcelonina. La tercera obra és “Les tres holandeses” (1905), que el centre Georges Pompidou té en dipòsit al Museu Picasso de París.

El Museu també ha prorrogat fins al desembre d'aquest any el préstec de 73 obres de l'artista procedents de fons privats. El director del museu, Josep Serra, ha explicat que la renovació del préstec temporal signat el març del 2006 permetrà als visitants seguir contemplant les 11 pintures i 62 dibuixos que incideixen en períodes poc representats en el museu, com l'estada a Gósol.

El director ha donat a conèixer així mateix la programació d'exposicions temporals, que s'obrirà el pròxim mes de juny amb una mostra del Picasso íntim a través de les fotografies de la fotògrafa i artista surrealista nord-americana Lee Miller.

Al desembre es presentarà a Barcelona, per primera vegada a l’Estat, la col·lecció particular que Picasso va reunir al llarg de la seva vida i que des de 1979 es conserva al museu parisenc dedicat al pintor malagueny. El conjunt, que revelarà aspectes del seu univers estètic, les seves preferències, les seves afinitats i amistats, inclou obres de mestres del passat com Chardin, Corot i Courbet, escultures ibèriques i altres objectes d'art primitiu, i peces d'artistes coetanis com Cézanne, Rousseau, Braque, Matisse i, evidentment, Miró.

El 2008, l'exposició central traçarà el paral·lelisme entre Picasso i Velázquez al voltant de "Las Meninas", una exposició en què, segons ha assegurat el director, hi haurà obres de Velázquez, del Prado i d'altres museus.

Cooperació internacional

Els museus de Barcelona i París han acordat, segons Serra, "treballar i unificar criteris” per a la redacció conjunta del catàleg de les seves dues col·leccions, i per restaurar i conservar les obres.

El Museu Picasso de Barcelona impulsarà paral·lelament la creació d'uns estudis universitaris de postgrau sobre el pintor, que ja tindrà un primer apunt en l'inici del curs 2008-2009, i recuperarà textos fonamentals sobre Picasso que no han estat traduïts o són inaccessibles per al públic. Una altra de les novetats serà l'organització, a partir del pròxim any, d'una primera exposició itinerant i l'articulació d'una xarxa de coneixement, difusió i col·laboració amb altres centres picassians catalans com Gósol, Horta de Sant Joan i la Fundació Palau Fabre de Caldes d'Estrac.