El Moto Club Impala denuncia una onada de robatoris d'aquestes emblemàtiques motos

El Moto Club Impala de Catalunya denuncia una onada de robatoris, aquest últim any, d'aquestes emblemàtiques motos Montesa fabricades a Catalunya. Segons el Moto Club, de les 1.500 motos del model Impala que queden, que ja són peces de col·leccionista, se n'han robat almenys 30 en els darrers temps, sempre amb el mateix mètode i en les mateixes circumstàncies.
El Moto Club Impala denuncia una onada de robatoris d'aquestes emblemàtiques motos
Barcelona

El Moto Club Impala denuncia una onada de robatoris d'aquestes emblemàtiques motos

El Moto Club Impala de Catalunya denuncia una onada de robatoris, aquest últim any, d'aquestes emblemàtiques motos Montesa fabricades a Catalunya. Segons el Moto Club, de les 1.500 motos del model Impala que queden, que ja són peces de col·leccionista, se n'han robat almenys 30 en els darrers temps, sempre amb el mateix mètode i en les mateixes circumstàncies.
La primera moto Impala, del 1962 (Foto: Montesa)

La primera moto Impala, del 1962 (Foto: Montesa)

Les mítiques motos Impala, de la marca Montesa, s'han convertit en un objecte de col·leccionista que pot arribar a costar fins a 12.000 euros i aquest elevat valor, juntament amb la dificultat de trobar peces de recanvi, poden explicar l'augment de robatoris de què són objecte.

Josep Vargas, tresorer del Moto Club Impala, ha explicat a "El matí de Catalunya Ràdio" que el mètode que utilitzen els lladres acostuma a ser sempre el mateix: "Sobretot es roben els caps de setmana", ha afirmat. "Fan servir el truc de posar silicona al cadenat", un mètode que fa que el propietari no pugui moure la moto. Llavors, ha afegit, "els lladres aprofiten el cap de setmana per anar al lloc on està aparcada i carregar-la en una furgoneta".

Per la seva banda, el president del Moto Impala Club, Xavi Arenas, ha explicat que després d'aquest augment de robatoris han aparegut multitud d'oferiments per adquirir peces de recanvi que fins ara escassejaven, com motors, rodes o amortidors, el que els porta a la conclusió que algun "oportunista" ha vist que robant aquestes motos pot vendre-les per peces i obtenir un benefici econòmic. Els Mossos d'Esquadra, que han confirmat l'augment de robatoris d'Impala, investiguen si es tracta d'una trama organitzada.

Els robatoris han fet que molts propietaris de les Impala hagin decidit guardar-les en un lloc segur com si es tractés d'un tresor i utilitzar per al seu ús diari un model més modern i menys atractiu per als lladres. De fet, segons els càlculs d'aquest club, a Barcelona encara hi ha unes 1.500 Impala, però només en circulen regularment unes 500.

La Impala, una moto amb molta història

Les Impala van néixer el 1962, quan la marca Montesa les va fer sortir al mercat, després de provar tres models diferents a l'Àfrica, on els prototips de prova van recórrer 20.000 quilòmetres entre Ciutat del Cap i Egipte, cosa que va començar a forjar la llegenda d'indestructible que acompanya aquesta moto.

Tot i això, a finals dels seixanta, el "boom" de les motos de muntanya i l'arribada dels primers turismes accessibles al gran públic, com el Seat 600, van portar a un descens acusat de vendes i es van deixar de fabricar. El 1982, però, Montesa va tornar a fabricar i vendre el model i van estar al mercat fins a finals d'aquesta dècada. Les Impala tenen fama de ser un producte sòlid que comporta poca despesa.