El MNAC dedica una exposició monogràfica a "La batalla de Tetuan", de Marià Fortuny

El Museu Nacional d'Art de Catalunya, el MNAC, dedica una exposició monogràfica a "La batalla de Tetuan", el quadre que va pintar Marià Fortuny fa 150 anys. La mostra repassa a partir de divendres la biografia d'una obra inacabada i polèmica, que es considera una de les grans creacions de la pintura del segle XIX.
El MNAC dedica una exposició monogràfica a "La batalla de Tetuan", de Marià Fortuny
Barcelona

El MNAC dedica una exposició monogràfica a "La batalla de Tetuan", de Marià Fortuny

El Museu Nacional d'Art de Catalunya, el MNAC, dedica una exposició monogràfica a "La batalla de Tetuan", el quadre que va pintar Marià Fortuny fa 150 anys. La mostra repassa a partir de divendres la biografia d'una obra inacabada i polèmica, que es considera una de les grans creacions de la pintura del segle XIX.
Redacció Actualitzat
Fragment de "La batalla de Tetuan" de Marià Fortuny.

Fragment de "La batalla de Tetuan", de Marià Fortuny.

El MNAC desplega tots els seus recursos, com dibuixos i aquarel·les, i col·labora amb centres com el Museu del Prado i la Fundació Gala-Dalí per explicar la història del quadre, des que la diputació el va encarregar a un aleshores molt jove Marià Fortuny fins als nostres dies.

A "La batalla de Tetuan", el pintor reusenc volia reflectir la guerra hispanomarroquina d'una forma nova i versemblant, segons el comissari Jordi Carbonell: "Hem de pensar que les batalles representades pictòricament des del romanticisme sempre se centraven en la prevalença de l'heroi que se sobreposava a la resta de mortals. Aquí Fortuny el que ha volgut fer és una visió àmplia del que era una batalla, perquè ell en va veure una, i el que veia era un gran espai geogràfic amb un munt de ninotets per allà barrejats i barallant-se."

Potser per això un pintor de petit format, Fortuny, va quedar insatisfet amb l'obra i la va deixar inacabada, cosa que no ha impedit que es convertís en una de les obres més emblemàtiques de la pintura del segle XIX.