El ministre Sebastián avança que Nissan podria fabricar un nou cotxe elèctric a Barcelona

El ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, ha avançat al Congrés dels Diputats que hi ha la possibilitat que a la factoria de Nissan de Barcelona s'hi fabriqui un nou model de cotxe elèctric. Sebastián també ha explicat que el Pla VIVE, que té com a objectiu la reforma del parc automobilístic, s'haurà de refer perquè tal com està actualment "no funciona".
El ministre Sebastián avança que Nissan podria fabricar un nou cotxe elèctric a Barcelona
Madrid

El ministre Sebastián avança que Nissan podria fabricar un nou cotxe elèctric a Barcelona

El ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, ha avançat al Congrés dels Diputats que hi ha la possibilitat que a la factoria de Nissan de Barcelona s'hi fabriqui un nou model de cotxe elèctric. Sebastián també ha explicat que el Pla VIVE, que té com a objectiu la reforma del parc automobilístic, s'haurà de refer perquè tal com està actualment "no funciona".
El ministre ha fet aquest anunci unes hores abans que els treballadors de la planta omplissin els carrers de Barcelona per protestar contra l'anunci de l'empresa d'acomiadar prop de 1.700 treballadors.

En resposta a una pregunta del grup d'Esquerra Republicana de Catalunya, Miguel Sebastián ha explicat, a la sessió de control al Congrés dels Diputats, que ha mantingut diversos contactes amb la direcció de l'empresa automobilística Nissan, tant a Espanya com a Europa.

Fruit d'aquests contactes, han arribat a un acord, segons el qual es crearà un grup de treball per estudiar la possible implantació d'un vehicle elèctric que es fabricarà a Catalunya. Es tracta d'un grup de treball, segons ha explicat el titular d'Indústria, semblant al que s'ha creat amb Renault. La fabricació d'aquest nou model de Nissan a Catalunya seria una bona notícia per als treballadors de l'empresa, ja que podria minimitzar els efectes de l'expedient de regulació d'ocupació que vol presentar la companyia.

Sebastián, a més, ha avançat que la primera quinzena de novembre té previst reunir-se amb el màxim responsable de Nissan a Europa, i que li expressarà, com ja ho ha fet amb la direcció a Espanya, l'oposició del govern espanyol a l'ERO. Sebastián ha recalcat que "no es poden prendre mesures definitives per fer front a una situació conjuntural", però també ha volgut subratllar que qui té la competència per rebutjar aquest ERO, amb el qual, si tira endavant, es perdrien 1.680 llocs de treball, és la Generalitat de Catalunya.

La consellera de Treball, Mar Serna, ha afirmat que "el cotxe elèctric" és un camí per poder desenvolupar un pla industrial i de futur per a Nissan, però ha remarcat que existeixen "diferents possibilitats". Serna ha dit que cal treballar de forma discreta i que "totes aquestes mesures comporten temps". La consellera ha afegit que "el govern de l'Estat i el de la Generalitat" ara "treballen de forma coordinada perquè Nissan tingui futur i viabilitat. .

Cap a la reforma del Pla Vive

D'altra banda, el ministre d'Indústria s'ha posat un termini per renovar el pla destinat a fomentar la renovació del parc automobilístic espanyol, l'anomenat Pla Vive. "Ens hem donat cent dies per reformar-lo i ho farem", ha afirmat, després de reconèixer que el pla "no funciona com ho hauria de fer".

Des de la seva creació, només s'han registrat "cinquanta operacions mal comptades", segons li ha recordat al ministre Sebastián el diputat popular Javier Jorge Guerra. El ministre ha afirmat que el govern espanyol no pot controlar l'evolució de la demanda el mercat automobilístic, ja que més del 80% de la producció nacional es destina a exportacions, i ha destacat que la tasca de l'executiu és treballar "per a la indústria quan acabi la crisi".