El Ministeri d'Indústria destina 8 milions d'euros per promocionar Espanya a les xarxes socials

El turista actual té poca cosa a veure amb el que fa trenta anys visitava l'estat espanyol a la recerca de sol i platja. Actualment, el 80% dels turistes que arriben a Espanya són usuaris d'internet i sis de cada deu cerques que es fan amb el nom de l'Estat estan relacionades amb el turisme. És per això que el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç vol reposicionar la imatge d'Espanya com a destinació turística amb altres tipus d'activitats.
El Ministeri d'Indústria destina 8 milions d'euros per promocionar Espanya a les xarxes socials
Madrid

El Ministeri d'Indústria destina 8 milions d'euros per promocionar Espanya a les xarxes socials

El turista actual té poca cosa a veure amb el que fa trenta anys visitava l'estat espanyol a la recerca de sol i platja. Actualment, el 80% dels turistes que arriben a Espanya són usuaris d'internet i sis de cada deu cerques que es fan amb el nom de l'Estat estan relacionades amb el turisme. És per això que el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç vol reposicionar la imatge d'Espanya com a destinació turística amb altres tipus d'activitats.
Una pàgina web sobre turisme, corresponent a les illes Balears.

Una pàgina web sobre turisme, corresponent a les illes Balears.

Per fer-ho, el govern invertirà 8 milions d'euros per promocionar la imatge de l'Estat a través de les xarxes socials. A través del Facebook, el Twitter, les aplicacions per a iPad i els canals patrocinats ("brand channel") del YouTube es vol focalitzar el missatge en l'usuari i se l'anima a explicar les seves experiències de viatge i penjar-ne fotografies i vídeos.

En el cas del Facebook i el Twitter, cada oficina que té Turespaña a l'estranger organitza les seves pròpies accions en l'idioma de cada país. D'aquesta manera, les oficines de Turespaña podran gestionar directament enquestes i concursos, entre altres activitats, que permetin participar-hi d'una forma activa el consumidor.

Per a l'aplicació de l'iPad s'han incorporat 3.000 fotos, 500 comentaris i un centenar de sons que poden consultar-se de forma temàtica o bé per regions. Per últim, al canal YouTube es poden visionar més de 300 vídeos. El mes vinent s'actualitzarà la campanya en línia de Turespaña amb la introducció d'altres millores.

L'experiència de llançament d'una nova pàgina web l'any passat ha suposat un "èxit", ja que es preveia arribar als 400 milions de consultes en un any i, en canvi, s'ha superat aquesta xifra i s'ha arribat als 467 milions. Segons el secretari general de Turisme, Joan Mesquida, a més, s'ha registrat un augment de les motivacions de turistes provinents de països com Rússia o la Xina