El metro arriba al Carmel cinc anys després de l'enfonsament del túnel de prolongació de la L5

El metro ha arribat al barri del Carmel de Barcelona aquest divendres. Cinc anys després de l'enfonsament del túnel del Carmel, s'ha posat en servei la prolongació de la línia 5, que uneix Horta amb la Vall d'Hebron. Són tres noves parades: Carmel, El Coll-La Teixonera i Vall d'Hebron, on els viatgers podran enllaçar amb la línia verda. Amb la posada en marxa d'aquesta infraestructura s'acaba amb una llarga reivindicació dels veïns del barri del Carmel, històricament força incomunicat. A més, les obres han comportat la remodelació dels accessos a les estacions, que han contribuït a dignificar el barri després del desastre de l'esvoranc el febrer del 2005, que va obligar a evacuar 1.200 persones.
El metro arriba al Carmel cinc anys després de l'enfonsament del túnel de prolongació de la L5
Barcelona

El metro arriba al Carmel cinc anys després de l'enfonsament del túnel de prolongació de la L5

El metro ha arribat al barri del Carmel de Barcelona aquest divendres. Cinc anys després de l'enfonsament del túnel del Carmel, s'ha posat en servei la prolongació de la línia 5, que uneix Horta amb la Vall d'Hebron. Són tres noves parades: Carmel, El Coll-La Teixonera i Vall d'Hebron, on els viatgers podran enllaçar amb la línia verda. Amb la posada en marxa d'aquesta infraestructura s'acaba amb una llarga reivindicació dels veïns del barri del Carmel, històricament força incomunicat. A més, les obres han comportat la remodelació dels accessos a les estacions, que han contribuït a dignificar el barri després del desastre de l'esvoranc el febrer del 2005, que va obligar a evacuar 1.200 persones.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El president de la Generalitat, José Montilla, juntament amb l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, han inaugurat aquest divendres el nou tram de la línia 5 que porta el metro fins al Carmel. Es tracta d'una obra molt esperada i una de les més complexes, tal com han subratllat les autoritats. Les obres, que han tingut un pressupost de 320 milions d'euros, han anat més lentes de l'habitual després dels dos anys d'aturada a causa de l'esvoranc, perquè s'han volgut extremar totes les mesures de seguretat.

El tram que s'ha inaugurat aquest matí, dins el termini límit abans de les eleccions, té una llargada de dos quilòmetres de túnel i tres estacions noves. La del Carmel disposa de deu ascensors i cintes transportadores per arribar fins a l'andana. Aquí és on hi ha el conegut túnel de maniobres que es va enfonsar el gener del 2005 i que s'utilitzarà com a magatzem de material.

L'estació del Coll-La Teixonera és la més profunda de la xarxa de metro. Arriba fins als 100 metres de profunditat respecte a l'exterior, per la gran complexitat del terreny. Per facilitar l'accés als veïns del Coll, ha calgut fer llargs passadissos amb cintes transportadores que salven els desnivells del barri.

El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha destacat que l'arribada del metro al Carmel i la Teixonera és un vell somni fet realitat.

La nova cua de maniobres s'ha construït a Sant Genís, a tocar de l'estació de la Vall d'Hebron. Aquí es pot connectar amb la línia 3. Aquesta ha estat una estació complexa per la superposició de les dues línies de metro i de la ronda de Dalt.

L'enfonsament del túnel del Carmel va comportar l'aturada de les obres i la revisió del sistema constructiu, cosa que ha suposat un retard d'uns dos anys en l'acabament de les obres.

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS

DOCUMENTS RELACIONATS