El límit màxim de velocitat a les entrades de Barcelona dependrà de la qualitat de l'aire, el trànsit i la seguretat

El govern de la Generalitat flexibilitzarà l'actual límit de velocitat de 80 km/h als principals accessos a la ciutat de Barcelona. La velocitat serà, un cop la mesura entri en vigor, variable i el límit màxim dependrà de criteris mediambientals, de la fluïdesa del trànsit i de la seguretat viària. Així ho ha avançat aquest divendres el Departament de Territori i Sostenibilitat, el titular del qual, Lluís Recoder, ha assegurat que la velocitat variable és molt més eficaç que el límit dels 80. El responsable d'aplicar i gestionar la mesura, que no serà d'aplicació immediata, serà el Servei Català de Trànsit, que depèn del Departament d'Interior.
El límit màxim de velocitat a les entrades de Barcelona dependrà de la qualitat de l'aire, el trànsit i la seguretat
Barcelona

El límit màxim de velocitat a les entrades de Barcelona dependrà de la qualitat de l'aire, el trànsit i la seguretat

El govern de la Generalitat flexibilitzarà l'actual límit de velocitat de 80 km/h als principals accessos a la ciutat de Barcelona. La velocitat serà, un cop la mesura entri en vigor, variable i el límit màxim dependrà de criteris mediambientals, de la fluïdesa del trànsit i de la seguretat viària. Així ho ha avançat aquest divendres el Departament de Territori i Sostenibilitat, el titular del qual, Lluís Recoder, ha assegurat que la velocitat variable és molt més eficaç que el límit dels 80. El responsable d'aplicar i gestionar la mesura, que no serà d'aplicació immediata, serà el Servei Català de Trànsit, que depèn del Departament d'Interior.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
La Comissió Rectora del Pla d'Actuació per a la Millora de la Qualitat de l'Aire a 40 municipis de la regió metropolitana de Barcelona s'ha reunit aquest divendres per analitzar la flexibilització del límit de circular a 80 quilòmetres hora als principals accessos a la ciutat de Barcelona i n'ha donat el vistiplau.

El pla, segons el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ja preveu la transformació d'aquesta mesura en variable i ha assegurat que la seva revisió no en rebaixarà l'eficàcia sinó al contrari.

Assumpta Ferran, directora general de Qualitat Ambiental de la Generalitat, ha ratificat les paraules de Recoder i ha assegurat que ampliar el límit de velocitat no suposarà un empitjorament qualitatiu de l'aire. Ferran assegura que tenen marge de maniobra ja que, ha dit, el compliment de les 73 mesures del pla és només del 44%.

Quan i per què es limitarà?

Ferran ha detallat que la velocitat màxima dependrà de tres factors: criteris mediambientals, fluïdesa del trànsit i seguretat vial.

En el factor que afecta directament les seves competències, les qüestions mediamebientals, Ferran ha explicat que recomanaran limitar la velocitat en episodis extrems de contaminació i ha posat com a exemple períodes anticiclònics amb determinades condicions de manca de vent.

La mesura no és d'aplicació immediata ja que depèn també del Departament d'Interior, que ara haurà de decidir com s'aplica i que dilluns té previst anunciar-ho en una roda de premsa. El Servei Català de Trànsit serà l'òrgan executor i qui gestioni la velocitat en funció dels paràmetres anunciats.

La polèmica limitació de 80 km/h va ser una de la mesures estrella de l'anterior govern català per combatre la pol·lució a l'àrea de Barcelona, i que l'actual president de la Generalitat, Artur Mas, es va comprometre a eliminar durant la campanya electoral.



VÍDEOS RELACIONATS