El jurat dels premis Laus de disseny gràfic declara desert l'apartat de trofeus

El jurat que concedeix els premis Laus de disseny gràfic ha declarat desert l'apartat de trofeus, que és la màxima distinció en totes les categories que concorren als guardons espanyols més importants en disseny gràfic, publicitat, creació multimèdia i comunicació. Tot i aquesta decisió, el jurat ha destacat "el bon nivell" dels treballs presentats en l'àmbit del disseny gràfic, en el qual s'han concedit 17 nominacions.
El jurat dels premis Laus de disseny gràfic declara desert l'apartat de trofeus
Disseny gràfic

El jurat dels premis Laus de disseny gràfic declara desert l'apartat de trofeus

El jurat que concedeix els premis Laus de disseny gràfic ha declarat desert l'apartat de trofeus, que és la màxima distinció en totes les categories que concorren als guardons espanyols més importants en disseny gràfic, publicitat, creació multimèdia i comunicació. Tot i aquesta decisió, el jurat ha destacat "el bon nivell" dels treballs presentats en l'àmbit del disseny gràfic, en el qual s'han concedit 17 nominacions.
Prop de 1.000 obres de tot Espanya s'han presentat a aquesta edició dels premis, que atorga l'Associació de Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics (ADG-FAD); les obres havien d'haver estat impreses, publicades, emeses o editades per primera vegada durant l'any 2002. De les obres presentades, 10 han estat premiades amb el trofeu Laus, 41 rebran una nominació i 83 han estat seleccionades. Entre els nominats en disseny gràfic figuren el llibre de l'Estatut de les Canàries, dissenyat per Summa, el catàleg i el calendari de Benazuza per El Bulli Hotel i el conjunt de publicacions per a La Casa Encendida de Madrid. En els Laus interactius han estat premiats amb trofeu, entre d'altres, un anunci d'Audi A8 a Internet, la publicitat "Sense bombolles", de Trina, i la publicitat "Peus", de Nike. En Publicitat Gràfica han estat distingits amb trofeu el dossier de premsa de la pel·lícula "Peter Pan 2", fet per Zapping, i la comunicació comercial de Metges sense Fronteres (McCann-Erickson) i "Línea Denim para pollos desnudos", de Lois (Amasté Comunicació). L'obra "Quattro", realitzada per Tándem DDB, ha obtingut l'únic trofeu concedit en l'apartat de publicitat audiovisual, i la campanya "Gràfiques ocultes" per a la Generalitat, dissenyada per David Torrents, ha guanyat el trofeu en gràfica i comunicació institucional, convocat conjuntament per l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona, i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies. En la mateixa vetllada s'ha concedit el premi Laus Generalitat, que ha recaigut en el suplement "Cultura's", de "La Vanguardia", per "l'esforç que fa aquest mitjà de comunicació de gran difusió per promoure la cultura de forma comprensible i amb un disseny gràfic de gran qualitat". L'entrega dels Premis Laus 2003 ha tingut un format innovador aquest any, perquè la plaça Joan Corominas, on ha tingut lloc, s'ha omplert de catifes, en què tots els convidats, com a casa, s'han instal·lat en uns seients i davant d'un televisor, on han sopat i han vist l'entrega de premis en directe. Els guanyadors dels premis estaven distribuïts en miniespais i una càmera de televisió gravava l'entrega, que s'ha transmès a tots els televisors de la plaça.