Detall de l'espot a favor de la reforma horària
Detall de l'espot a favor de la reforma horària
Barcelona

El govern vol la reforma horària el 2018 i acabar l'escola a les 4

Per començar a conscienciar la ciutadania, la Generalitat llança la campanya "Trobem temps dins del temps", que defensa avançar dues hores la jornada laboral

RedaccióActualitzat

El govern fa una crida per arribar a un gran pacte nacional per aplicar la reforma horària el setembre del 2018 i d'aquesta manera avançar la jornada laboral dues hores, d'acord amb la resta del món més avançat.

La Generalitat pretén que la jornada es comenci dues hores abans al matí, reduir el temps de dinar i compactar la jornada laboral i escolar. Que els nens surtin de l'escola a les 4 de la tarda i que tota la família sigui a casa a les 7 del vespre per sopar i guanyar una hora de son. 

Per començar a conscienciar els ciutadans, la Generalitat ha llançat una campanya amb el lema "Trobem temps dins del temps".

 

Sabedor que el gran repte és consensuar els nous horaris amb el sector empresarial, el govern el que vol és conscienciar que compactar la jornada laboral només té avantatges. La consellera de la Presidència, Neus Munté, ha defensat els beneficis de la reforma:

Guanyem en igualtat entre les persones, fonamentalment entre home i dones. Guanyem en salut i benestar. I guanyem temps per dedicar a allò que decidim: compartir temps amb la família, compromís social, practicar esportsc créixer amb la cultura, aprendre coses noves o, simplement, descansar.

Munté confia que en els pròxims mesos s'aprovi la nova llei de reforma horària, perquè es pugui aplicar a les escoles a partir del curs 2018-2019. 

Per implicar-hi les empreses, el Consell Assessor per a la Reforma Horària ha signat un acord amb els principals sindicats i patronals perquè els nous convenis vagin en aquesta direcció.

Pel que fa als mitjans de comunicació, el president del Consell, Fabian Mohedano, creu que el fet que la gent arribi abans a casa farà "que la demanda de televisió canviï i que la societat exerceixi una pressió social que aconsegueixi que els programes televisius de més audiència s'avancin".

Anar al contingut