Madrid

El govern millora el fracassat Pla Vive per estimular el canvi de cotxe

El govern espanyol s'ha vist obligat a millorar l'anomenat Pla Vive per estimular el canvi de cotxe després de constatar-ne fracàs. El govern ha dit que flexibilitzarà les condicions per acollir-se al pla, que va posar en marxa fa uns mesos i al qual fins ara només s'hi han acollit un centenar de compradors. Ara s'hi podran acollir vehicles de deu anys en lloc de vehicles quinze i el cost màxim dels nous cotxes podrà arribar fins a 30.000 euros. Mentrestant, el sector està patint de valent i molts concessionaris ja reconeixen que venen la meitat de vehicles que ara fa un any.

Actualitzat
Les vendes de cotxes han caigut dràsticament en els darrers mesos i la situació de crisi que viu el sector ha obligat el govern a millorar el Pla Vive, anunciat abans de l'estiu i que no ha aconseguit bons resultats.

El nou pla preveu que si es retira de les carreteres un cotxe de més de 10 anys, en lloc dels 15 inicials, a canvi d'un de poques emissions de CO2, ja es podrà finançar a través d'aquest pla. A més, el nou vehicle pot tenir un preu de fins a 30.000 euros, 10.000 més que l'altre Pla Vive o ser, fins i tot, de segona mà.

Tot i això, no s'ha inclòs la petició dels concessionaris que l'ajuda econòmica fos directa al comprador per cada cotxe retirat. El govern calcula que amb el nou Pla Vive pot impulsar a prop de 9 milions de vendes.

La crisi del sector

Les vendes de cotxes no són ni un miratge del que havien estat. Cauen un 50% i arrosseguen, com en altres sectors, milers de llocs de treball. Els concessionaris que fins ara donaven feina a 170.000 persones de tot l'estat, ja han acomiadat a prop de 10.000 treballadors -sobretot comercials- i 10.000 més perdran la feina en els propers mesos.

Per combatre-ho els concessionaris han emprès les seves pròpies mesures: els aparadors llueixen grans ofertes, l'excés d'estoc de vehicles es vol treure a preu rebaixat, abunden els quilòmetre zero.
Anar al contingut