El govern millora el fracassat Pla Vive per estimular el canvi de cotxe

El govern espanyol s'ha vist obligat a millorar l'anomenat Pla Vive per estimular el canvi de cotxe després de constatar-ne fracàs. El govern ha dit que flexibilitzarà les condicions per acollir-se al pla, que va posar en marxa fa uns mesos i al qual fins ara només s'hi han acollit un centenar de compradors. Ara s'hi podran acollir vehicles de deu anys en lloc de vehicles quinze i el cost màxim dels nous cotxes podrà arribar fins a 30.000 euros. Mentrestant, el sector està patint de valent i molts concessionaris ja reconeixen que venen la meitat de vehicles que ara fa un any.
El govern millora el fracassat Pla Vive per estimular el canvi de cotxe
Madrid

El govern millora el fracassat Pla Vive per estimular el canvi de cotxe

El govern espanyol s'ha vist obligat a millorar l'anomenat Pla Vive per estimular el canvi de cotxe després de constatar-ne fracàs. El govern ha dit que flexibilitzarà les condicions per acollir-se al pla, que va posar en marxa fa uns mesos i al qual fins ara només s'hi han acollit un centenar de compradors. Ara s'hi podran acollir vehicles de deu anys en lloc de vehicles quinze i el cost màxim dels nous cotxes podrà arribar fins a 30.000 euros. Mentrestant, el sector està patint de valent i molts concessionaris ja reconeixen que venen la meitat de vehicles que ara fa un any.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Les vendes de cotxes han caigut dràsticament en els darrers mesos i la situació de crisi que viu el sector ha obligat el govern a millorar el Pla Vive, anunciat abans de l'estiu i que no ha aconseguit bons resultats.

El nou pla preveu que si es retira de les carreteres un cotxe de més de 10 anys, en lloc dels 15 inicials, a canvi d'un de poques emissions de CO2, ja es podrà finançar a través d'aquest pla. A més, el nou vehicle pot tenir un preu de fins a 30.000 euros, 10.000 més que l'altre Pla Vive o ser, fins i tot, de segona mà.

Tot i això, no s'ha inclòs la petició dels concessionaris que l'ajuda econòmica fos directa al comprador per cada cotxe retirat. El govern calcula que amb el nou Pla Vive pot impulsar a prop de 9 milions de vendes.

La crisi del sector

Les vendes de cotxes no són ni un miratge del que havien estat. Cauen un 50% i arrosseguen, com en altres sectors, milers de llocs de treball. Els concessionaris que fins ara donaven feina a 170.000 persones de tot l'estat, ja han acomiadat a prop de 10.000 treballadors -sobretot comercials- i 10.000 més perdran la feina en els propers mesos.

Per combatre-ho els concessionaris han emprès les seves pròpies mesures: els aparadors llueixen grans ofertes, l'excés d'estoc de vehicles es vol treure a preu rebaixat, abunden els quilòmetre zero.

VÍDEOS RELACIONATS