El govern estudia prohibir el pas de camions per l'N-240 a les Borges Blanques

Es bonificaria els camioners fins al 50 per cent del peatge per l'AP-2
El govern estudia prohibir el pas de camions per l'N-240 a les Borges Blanques

El govern estudia prohibir el pas de camions per l'N-240 a les Borges Blanques

Es bonificaria els camioners fins al 50 per cent del peatge per l'AP-2
Redactor
Tram de l'N-240 a Juneda, a les Garrigues

Tram de l'N-240 a Juneda, a les Garrigues

El govern proposa prohibir el pas de camions per l'N-240 entre les Borges Blanques, a les Garrigues, i Montblanc, a la Conca de Barberà. Se'ls desviaria per l'autopista AP-2 i se'ls bonificaria la meitat del peatge. L'objectiu és reduir la sinistralitat a l'N-240, on han mort 28 persones en 8 anys.

Abans el conseller de transports, Josep Rull, que s'ha reunit aquest dimecres amb els alcaldes de Lleida i de la Conca de Barberà, busca el consens de les institucions del territori i transportistes.

"Aquell model que ha funcionat, i ha funcionat bé, a Girona, aquell model que hem estat capaços de pactar a Tarragona i les Terres de l'Ebre, a veure si és possible també aplicar-lo aquí a la 240, en aquest tram entre Montblanc i les Borges Blanques."

La mesura entraria en vigor el gener del 2018 i en el tram de les Borges Blanques a Montblanc es bonificaria el 50 per cent del peatge, mentre que per als que continuïn per l'autopista la bonificació seria del 42 per cent.

Pel tram que va de les Borges Blanques a Lleida, l'opció que es veu més viable és la de duplicar l'N-240, ja que la quantitat d'empreses de la zona no permet que es prohibeixi el pas de camions. Però les obres necessàries depenen del Ministeri de Foment.

Els alcaldes de la zona han dit que estudiaran la proposta, que d'entrada consideren positiva i un primer pas.

Els alcaldes de Lleida, que aposten pel desdoblament de l'N-240 fins a Lleida, demanen també que el tram subvencionat de l'AP-2 arribés fins a Soses. Però són conscients de les dificultats, ja que l'autopista i la Nacional estan molt allunyades i no hi ha sortides a l'AP-2.

Els representants municipals de la Conca de Barberà han destacat la infrautilització de l'autopista i han reclamat el túnel del Coll de Lilla a l'A-27.

Els més en desacord son els transportistes, que demanen la gratuïtat de l'autopista, ja que consideren que l'obligació de passar per l'AP-2 és un sobrecost.

El conseller Rull es tornarà a reunir el mes que ve amb els alcaldes i aquesta setmana ho farà amb les institucions de la Conca de Barberà.