El govern espanyol ha reduït un 38% la inversió en manteniment de carreteres els últims cinc anys

El pressupost de manteniment de carreteres del Ministeri de Foment ha disminuït un 38% els últims cinc anys. Segons un informe del RACC, Catalunya i València són les comunitats autònomes més desafavorides en relació amb el cost per accident i la inversió en manteniment. L'informe demana a Foment que inverteixi més en la carretera N-340, especialment al Tarragonès i al Montsià.
El govern espanyol ha reduït un 38% la inversió en manteniment de carreteres els últims cinc anys
Barcelona

El govern espanyol ha reduït un 38% la inversió en manteniment de carreteres els últims cinc anys

El pressupost de manteniment de carreteres del Ministeri de Foment ha disminuït un 38% els últims cinc anys. Segons un informe del RACC, Catalunya i València són les comunitats autònomes més desafavorides en relació amb el cost per accident i la inversió en manteniment. L'informe demana a Foment que inverteixi més en la carretera N-340, especialment al Tarragonès i al Montsià.
Redacció Actualitzat
Imatge d'una carretera amb un carril tallat i amb els vehicles passant pel costat.

El govern espanyol ha reduït de manera notable la inversió en manteniment de carreteres a Catalunya.

Els últims cinc anys, el govern espanyol ha deixat d'invertir un 38% de mitjana en manteniment de les carreteres, segons un estudi del RACC, presentat a Barcelona i Madrid. Catalunya és, juntament amb el País Valencià, la zona més afectada en aquest sentit.

El RACC demana concretament al Ministeri de Foment que inverteixi més en el manteniment de la carretera N-340, sobretot al Tarragonès i al Montsià. La petició es fa per intentar reduir els accidents de trànsit i el cost que per a l'Estat representa cada víctima, el que s'anomena el cost social. En alguns trams de les comarques de Tarragona, l'N-340 té un cost social de 200.000 euros per quilòmetre, molt per sobre de la mitjana espanyola, que és de 64.000 euros. Els trams més conflictius són els que passen per tot el Montsià, l'enllaç de l'AP-7 amb la carretera local 3025 de l'Ametlla de Mar, al Baix Ebre; l'enllaç de l'antiga N-340 amb el final de la variant de Torredembarra, al Tarragonès, i el tram que va de la variant de Torredembarra a Bellvei, al Baix Penedès.

El responsable de seguretat viària del RACC, Lluís Puerto, demana que la inversió que fa el Ministeri de Foment en manteniment de carreteres sigui més racional per reduir accidents: "Cada euro que et gastes, que reverteixi en un estalvi en accidents, i el que assegures és que la poca bossa de diners de què disposes la gastis bé, que no la malgastis, que la inverteixis allà on en trauràs més rendiment reduint accidents i salvant vides".

Segons la Direcció General de Trànsit, cada mort té un cost per a l'Estat d'1.400.000 euros i cada ferit greu, 219.000 euros, sobretot en serveis d'emergència, hospitals i rehabilitació. El conjunt de Catalunya té tres dels deu trams amb més cost social per accident de trànsit de tot Espanya.