Madrid

El govern espanyol destinarà prop de 48.000 milions d'euros a I+D+i en el període 2008-2011

L'Administració General de l'Estat destinarà més de 47.700 milions d'euros durant els propers quatre anys a enfortir el sistema espanyol d'investigació científica, desenvolupament i innovació tecnològica (I+D+i). El Consell de Ministres ha aprovat el sisè Pla Nacional d'I+D+i, un programa "ambiciós" que "duplica" el finançament per a aquest tipus d'activitats durant el període 2008-2011, tal com ha explicat la vicepresidenta del govern, María Teresa Fernández de la Vega. Per Fernández de la Vega, la investigació, el desenvolupament i la innovació són un factor "essencial" en la millora de la competitivitat empresarial.

Actualitzat

El Pla I+D+i el va presentar ahir la ministra d'Educació i Ciència, Mercedes Cabrera, i recull la previsió que les inversions del govern i les comunitats autònomes augmentin un 16% anual en matèria d'investigació i desenvolupament a partir de l'any vinent. L'objectiu és assolir que la despesa en aquestes iniciatives representi el 2,2% del PIB el 2011. En aquest pla hi juga un paper important el sector empresarial, que hauria de finançar el 55% i executar el 60% del total d'aquestes despeses.

Llum verda al nus de Mollet

El Consell de Ministres també ha aprovat el projecte de millora del nus ferroviari de Mollet, un punt clau per a la circulació de trens de passatgers i mercaderies a Catalunya. Aquest tram s'adaptarà ara a l'amplada de via internacional gràcies a un projecte que tindrà un cost d'uns cent milions d'euros i que comportarà gairebé tres anys d'obres.

Actualment aquest nus connecta la línia de mercaderies del Vallès amb la línia de Girona. El projecte aprovat pel Consell de Ministres preveu que en aquest punt també hi conflueixi la futura línia del TGV, que alhora es connectarà amb una línia d'ample europeu per a mercaderies i que seguirà el mateix traçat que l'actual. Per aconseguir tot això, inclosa també una connexió amb la línia de Vic, caldrà duplicar un tram de tres quilòmetres que ara és de via única.

Aquest no ha estat l'únic projecte ferroviari que ha aprovat el gabinet: també s'ha donat el vistiplau a l'ampliació de la línia de rodalies Madrid-Aranjuez, amb un cost de 143 milions d'euros. A més, també a la reunió, el ministre de Cultura, César Antonio Molina, ha informat el gabinet dels detalls sobre la dimissió de la directora del Museu Reina Sofia, Ana Martínez de Aguilar.

Anar al contingut