El govern espanyol blinda el taxi davant Uber abans que el Suprem es pronunciï

RedaccióActualitzat

El govern espanyol ha decidit passar a l'acció per evitar que plataformes com Uber o Cabify guanyin terreny al taxi en les grans ciutats. I ho fa davant la perspectiva que el Tribunal Suprem acabi sentenciant a favor de liberalitzar el sector.

Com fins ara, només podrà circular un cotxe amb llicència professional per cada trenta taxis. Així ho marcava un reglament, però el Consell de Ministres ha volgut reforçar-ho i ho converteix en llei. A més, les comunitats autònomes tindran més marge per limitar les llicències

Amb el moviment del Consell de Ministres es blinda el sector del taxi i s'evita que el Tribunal Suprem pugui suspendre les limitacions.

 

 

Descontents a banda i banda

Els taxistes creuen que aquesta mesura arriba tard i que això ha permès que s'hagin donat moltes llicències VTC, cosa que ha creat un mercat negre de revenda que excedeix totes les limitacions. 

 

Notícia relacionada: El que has de saber sobre el retorn d'Uber a Barcelona

 

Uber, per la seva banda, assegura que aquest decret suposa una oportunitat perduda, tant pels llocs de treball com per l'usuari, que, diuen, paga un sobrecost de gairebé cinc euros per trajecte amb el taxi.

 

 

La batalla legal de les VTC

El sector del taxi fa anys que està en peu de guerra contra plataformes com Uber o Cabify. Aquestes aplicacions utilitzen les llicències VTC, creades en un primer moment per a xòfers privats, però que han aprofitat per competir directament amb els taxistes.

Amb aquest escenari, el govern espanyol, i, de fet, la resta d'administracions s'han posat al bàndol del taxi, i es va decidir limitar aquestes llicències per no perjudicar el sector. Però la Comissió de la Competència i Uber ho van portar als tribunals dient que això perjudicava els usuaris, en no haver-hi alternativa.

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut