El govern demana a Foment replantejar el traspàs de Rodalies perquè Catalunya en tingui competències

Recoder ha anunciat que el govern demanarà al ministeri encapçalat per Ana Pastor replantejar el "pseudotraspàs" de Rodalies perquè Catalunya tingui competències sobre infraestructures i estacions. Ara bé, ha advertit: "No acceptarem el traspàs sense els recursos per posar al dia la xarxa".
El govern demana a Foment replantejar el traspàs de Rodalies perquè Catalunya en tingui competències
Barcelona

El govern demana a Foment replantejar el traspàs de Rodalies perquè Catalunya en tingui competències

Recoder ha anunciat que el govern demanarà al ministeri encapçalat per Ana Pastor replantejar el "pseudotraspàs" de Rodalies perquè Catalunya tingui competències sobre infraestructures i estacions. Ara bé, ha advertit: "No acceptarem el traspàs sense els recursos per posar al dia la xarxa".
Redacció Actualitzat
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder (Foto: ACN)

El govern català ha aprovat la seva estratègia per aconseguir com més aviat millor el traspàs total de les línies de Rodalies a la Generalitat, davant de la "mala gestió" que, segons el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, fa el Ministeri de Foment. En aquest sentit, Recoder ha anunciat que el govern demanarà al ministeri encapçalat per Ana Pastor replantejar el "pseudotraspàs" de Rodalies perquè Catalunya tingui competències sobre infraestructures i estacions. Ara bé, ha advertit: "No acceptarem el traspàs sense els recursos per posar al dia la xarxa".

En roda de premsa després del Consell Executiu, el conseller ha reiterat que Foment incompleix els seus compromisos, perquè només ha executat un 7% dels 4.000 milions que hi havia d'invertir, segons el pla de Rodalies vigent. Així, el conseller ha explicat que la liberalització del servei ferroviari que va aprovar el govern espanyol "va en la bona línia", però "el traspàs de Rodalies encara no és una realitat perquè no ens dóna prou capacitat de millorar el servei als usuaris".

Per Recoder, la crisi i l'austeritat no poden ser excusa per no invertir, ja que mentre que a Barcelona la inversió és gairebé nul·la, a Madrid s'han inaugurat 84 quilòmetres de via els últims anys, tres túnels i 20 estacions. A Barcelona, només s'ha obert una estació i s'han desdoblat tres quilòmetres de xarxa.

Recoder, finalment, ha reclamat a l'Estat que doti pressupostàriament el contracte de servei amb Renfe.