El govern del PSOE vol eliminar els peatges de l'AP-7 i l'AP-2 quan acabi la concessió

Foment traurà els peatges de les autopistes que acabin la concessió en aquest exercici i auditarà el rescat de les autopistes radials fallides
El govern del PSOE vol eliminar els peatges de l'AP-7 i l'AP-2 quan acabi la concessió

El govern del PSOE vol eliminar els peatges de l'AP-7 i l'AP-2 quan acabi la concessió

Foment traurà els peatges de les autopistes que acabin la concessió en aquest exercici i auditarà el rescat de les autopistes radials fallides
Actualitzat
El 2018 pujaran els preus de les autopistes de peatge

El 2018 pujaran els preus de les autopistes de peatge

El Ministeri de Foment eliminarà els peatges de les autopistes que tenen concessions de 50 anys que acaben aquesta legislatura i també al 2021. Ho ha avançat el ministre de Foment, José Luis Ábalos, en una entrevista a "El País" , on ha anunciat també que auditarà les nou autopistes radials de peatge en fallida i rescatades per l'Estat, heretades del govern anterior.

Les autopistes afectades seran l'AP-1 entre Burgos i Armiñón, l'AP-7 entre Alacant i Tarragona, i l'AP-4 entre Sevilla i Cadis, amb 468 quilòmetres en total, segons explica el ministre. Aquestes concessions s'acaben entre el 2018 i el 2019.

 

 

Però, segons explica el ministre, es crea un precedent per a l'AP-2 entre Saragossa i el Mediterrani, i els trams de l'AP-7 de Tarragona a la Jonquera, i de Montmeló al Papiol, que representen 479 quilòmetres. D'aquests trams, les concessions expiren el 31 d'agost del 2021, moment en el qual la decisió correspondrà al govern que hi hagi a la pròxima legislatura.

Autopistes en fallida i rescatades

Sobre les autopistes en fallida, Ábalos destaca que s'hauran de revisar les xifres del pla de rescats perquè la informació que l'anterior govern del PP li ha traslladat no quadra.

"No és gaire coincident en termes dels ingressos que podria reportar aquesta relicitació, ni tampoc en els costos que ha d'assumir l'Estat, tant per RPA (responsabilitat patrimonial de l'Estat) com per les expropiacions o per algun altre cost pendent d'assumir."

 

 

D'acord amb el ministre, les xifres que li han traslladat diversos responsables d'aquest departament són que els ingressos previstos per la licitació són 700 milions, i l'RPA (responsabilitat patrimonial de l'Estat), entre 2.000 i 2.600, davant dels 1.000 milions que esperava obtenir l'executiu anterior i els 1.800 que preveia abonar.

"Hem de saber exactament de quant estem parlant i de l'afectació en el dèficit de l'Estat", ha recalcat Ábalos, que ha destacat, a més, que li han advertit que "les concessionàries que tenien aquestes autopistes provocaran conflictes judicials".

 

TEMES:
Peatges Autopistes

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS