El govern buscarà consens per la connexió Vic-Olot després d'ajornar l'inici de Bracons

El govern català no renuncia a crear una via de connexió entre Osona i la Garrotxa però no a qualsevol preu, i això vol dir replantejar-se què fer amb el túnel de Bracons. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques ha aclarit les últimes notícies sobre aquesta polèmica. Ha dit que la via ha de tenir característiques de carretera comarcal i que es farà amb el consens de totes les parts implicades. També ha explicat que les obres continuen, però que en alguns punts es "moderaran" o fins i tot es paralitzaran. Aquest és el cas de Sant Pere de Torelló, on s'ha recomanat no començar-les.
El govern buscarà consens per la connexió Vic-Olot després d'ajornar l'inici de Bracons
Vic / Olot

El govern buscarà consens per la connexió Vic-Olot després d'ajornar l'inici de Bracons

El govern català no renuncia a crear una via de connexió entre Osona i la Garrotxa però no a qualsevol preu, i això vol dir replantejar-se què fer amb el túnel de Bracons. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques ha aclarit les últimes notícies sobre aquesta polèmica. Ha dit que la via ha de tenir característiques de carretera comarcal i que es farà amb el consens de totes les parts implicades. També ha explicat que les obres continuen, però que en alguns punts es "moderaran" o fins i tot es paralitzaran. Aquest és el cas de Sant Pere de Torelló, on s'ha recomanat no començar-les.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha dit que la millora de l'eix Vic-Olot és necessària, però que es farà amb consens i respecte per a totes les parts implicades. El govern català està elaborant un estudi sobre les conseqüències econòmiques, jurídiques i ambientals de l'obra i de la seva continuïtat o no. Una obra que inclou el polèmic túnel de Bracons. L'estudi estarà enllestit el pròxim mes de febrer. A l'espera d'aquest estudi, la Generalitat va ordenar aquest divendres paralitzar les obres del túnel al nucli de la Vola, al terme municipal de Sant Pere de Torelló, que havien de començar dilluns, fins que es prengui una decisió definitiva sobre el traçat de la carretera. Tot i això, Nadal ha volgut subratllar que les obres de la via continuen i que només en els punts "més calents" es modularà el ritme o es recomanarà no començar. El titular de Política Territorial i Obres Públiques també ha dit que el projecte s'ha d'adequar a unes necessitats raonables i tenir unes característiques pròpiament comarcals. En aquest sentit, Nadal ha fet referència a la magnitud que es volia donar al nou eix Vic-Olot, que segons el projecte hauria de donar sortida a un tipus de trànsit de llarg recorregut i gran tonatge convertint-se en un segon Eix Transversal de Catalunya. Nadal ha fet aquestes precisions després de reunir-se amb diferents alcaldes i representants comarcals de la demarcació de Girona, en unes reunions de treball amb representants comarcals que té previst fer periòdicament arreu de Catalunya.

NOTÍCIES RELACIONADES