Barcelona

El govern aprova el pla que limitarà a 80 km/h la velocitat a l'àrea metropolitana de Barcelona

La velocitat contamina. Un cotxe a 120 quilòmetres per hora emet el doble de gasos tòxics que un que vagi a 80. Partint d'aquesta premissa, la Generalitat ha decidit prendre una mesura dràstica que ben segur que generarà controvèrsia. El govern ha anunciat que en 16 municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona no es podrà circular a més de 80, sigui quin sigui el tipus de via. La iniciativa s'ha pres davant dels creixents índexs de contaminació que s'estan registrant a la zona més poblada de Catalunya.

Actualitzat

El velocímetre marcant 120 quilòmetres per hora és una imatge que aviat passarà a la història en algunes vies de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. El decret de la Generalitat estableix una dràstica reducció de la velociat màxima per millorar la qualitat de l'aire.

La limitació afectarà 16 municipis del Barcelonès, el Vallès Occidental i el Baix Llobregat, la denominada zona 1. En aquests municipis mai es podrà passar de 80 quilòmetres per hora i això també inclourà les vies ràpides.

La zona 2 la componen 24 municipis més, compresos entre Granollers, Terrassa i Martorell. Aquí s'establirà en 90 quilòmetres hora la velocitat màxima, tot i que en aquest cas és només una recomanació. En funció dels resultats, el gener del 2009 s'establirà un límit de velocitat variable a la zona 2 en funció de la via, la contaminació o la congestió.

Davant d'aquest decret, totes les administracions implicades en la gestió de les carreteres hauran d'establir les mesures que en garanteixin el compliment. Entre els conductors, sorpresa, indignació, i fins i tot, resignació.

Però aquesta és només una de les 73 mesures que formen el pla. En l'àmbit del transport, els vehicles pesants que facin serveis públics hauran d'instal·lar filtres o usar combustibles menys contaminants. Als camions que operen al Port se'ls demanaran adaptacions ambientals per obtenir autoritzacions d'entrada, i els vaixells s'hauran de poder connectar a la xarxa elèctrica per evitar que els motors estiguin en marxa. Aquesta mesura s'aplicaria també als avions estacionats a l'aeroport del Prat.

Els sectors industrial i domèstic també s'hauran d'adaptar perquè Catalunya arribi als índexs d'emissions que estableix la Unió Europea per al 2010.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut