El gegant aeri Airbus 380 aterra per primera vegada en un aeroport internacional

Un prototip de l'avió de passatgers més gran del món, l'Airbus A-380, ha aterrat per primera vegada en un aeroport internacional. Ho ha fet a la ciutat alemanya de Frankfurt, on durant vuit hores serà sotmès a tot tipus de proves i assajos indispensables per obtenir el certificat de navegabilitat. L'aparell té capacitat per transportar de 555 a 853 persones, un 40% més que el Boeing 747, de fabricació nord-americana. Setze companyies ja s'han interessat pel nou aparell, que operarà a partir del 2010.
El gegant aeri Airbus 380 aterra per primera vegada en un aeroport internacional
Frankfurt

El gegant aeri Airbus 380 aterra per primera vegada en un aeroport internacional

Un prototip de l'avió de passatgers més gran del món, l'Airbus A-380, ha aterrat per primera vegada en un aeroport internacional. Ho ha fet a la ciutat alemanya de Frankfurt, on durant vuit hores serà sotmès a tot tipus de proves i assajos indispensables per obtenir el certificat de navegabilitat. L'aparell té capacitat per transportar de 555 a 853 persones, un 40% més que el Boeing 747, de fabricació nord-americana. Setze companyies ja s'han interessat pel nou aparell, que operarà a partir del 2010.
Actualitzat
L'Airbus A-380 ha abandonat la seva Tolosa "natal" per viatjar fins a Frankfurt i sotmetre's a un seguit de proves de compatibilitat. S'ha comprovat si la pista de rodatge i la d'aterratge reforçada poden amb l'avió civil més gran del món, i durant el dia s'han fet proves, entre d'altres, als sistemes d'atracament, als ponts d'embarcament i als sistemes de càrrega. També els camions de combustible hauran de passar l'examen.

Es tracta d'unes proves necessàries per garantir la compatibilitat de l'aparell amb les instal·lacions aeroportuàries. De fet, el nou monstre aeri obligarà els principals aeroports del món a adaptar-se a les seves mides, una longitud igual a vuit autobusos i una extensió de les ales de 79,8 metres (on cabrien 70 cotxes aparcats). L'A-380 té setze portes per a passatgers i sortides d'emergències a totes dues plantes.

La cabina de l'aparell ha estat dissenyada per oferir temps d'embarcament "comparables" a altres grans avions, malgrat que la seva capacitat sigui molt superior. A l'aeroport de Frankfurt, per exemple, ja es disposa de dos "fingers" un dels quals servirà per permetre l'accés directe al pis superior de l'aparell.

L'europeu A-380 d'Airbus està cridat a ser el substitut del nord-americà Jumbo 747 de l'empresa Boeing, que des dels anys setanta ha ostentat el títol d'avió més gran del món. L'A-380 fa 15 metres més d'ample, quatre més d'altura i dos més de llarg que el 747. Pel que fa al pes, supera el Jumbo en onze tones.

Si se'n compara la capacitat, l'Airbus estàndard podrà acollir fins a 555 passatgers en les classes primera, "business" i turista, enfront dels 416 seients del 747. Però un A-380 només de classe econòmica pot transportar fins a 853 passatgers. En aquest cas, el seu rival pot acollir 568 persones.

El gegant de dos pisos té ja 159 encàrrecs, i el primer a estrenar-lo serà Singapore Airlines. Emirats Airlines, que amb 43 avions serà la companyia amb una major flota d'A-380, Air France, Qantas, Virgin Atlantic, Korean Air, Qatar Airways o ILFC, són algunes de les 16 aerolínies i companyies de "leasing" que ja fan cua a l'espera de la fabricació en sèrie del nou avió. El seu cost, 220 milions d'euros.