Internet Global Congress

El futur de la gestió de continguts a internet passa per reduir l'allau d'informació

Davant l'eclosió d'internet com a mitjà per difondre continguts sense límits geogràfics i de la seva implantació sense aturador arreu del món, un dels principals reptes que haurà d'afrontar la xarxa en el futur més immediat és la falta d'una política correcta en la gestió de continguts. Això passa, bàsicament, per evitar l'excés d'informació i per fer servir un llenguatge adient. Així es desprèn de la conferència "La importància de la gestió de continguts a la xarxa", celebrada en el marc de la segona jornada del VII Internet Global Congress (IGC), que fins divendres acull el Palau de Congressos de la Fira de Barcelona.

Actualitzat
Saber gestionar els continguts per fer-los més efectius de cara als nostres potencials consumidors pot marcar la frontera entre l'èxit i el fracàs de qualsevol projecte que es plantegi internet com a plataforma. Així de contundent s'ha mostrat Gerry McGovern, reconegut expert en continguts online i un dels ponents de la conferència "La importància de la gestió de continguts a la xarxa", pronunciada en el marc de la setena edició de l'Internet Global Congress (IGC). Segons McGovern, fins al moment la importància concedida al vessant tecnològic d'internet ha superat amb escreix la cura amb què s'han abocat els continguts a la xarxa. És per aquest motiu que moltes vegades no saber o senzillament no preocupar-se de buscar les paraules correctes per comunicar-se amb els potencials consumidors pot reduir les expectatives d'èxit de qualsevol projecte. McGovern, autor de diversos llibres sobre la gestió de continguts a internet, ha posat diversos exemples d'aquest mal ús del llenguatge. En un dels casos, una empresa que volia vendre productes a través d'internet titulava l'accés a l'apartat de venda amb les paraules "localitzador del distribuidor". Quan a algú se li va acudir canviar aquesta denominació per "compra o localitzador de botiga" les vendes a través de la pàgina es van incrementar en un 30%. Per McGovern, però, el bon ús del llenguatge no és l'única clau d'una bona gestió dels continguts. També cal evitar l'excés d'informació. A més volum de continguts, menor és l'atenció de l'usuari. Per tant, urgeix treballar des d'una perspectiva qualitativa i no pas quantitativa per optimitzar els resultats. Davant una oferta superior a la demanda és necessari innovar En aquest mateix sentit s'ha pronunciat l'altre conferenciant, Alfons Cornella, considerat un dels pioners d'internet a l'estat espanyol i autor de nombrosos llibres i articles sobre la matèria. Segons Cornella, el futur de la gestió de continguts a la xarxa passa per innovar i explorar noves àrees perquè puguem obtenir millors resultats i una major productivitat. Segons Cornella, s'imposa la perspectiva qualitativa enfront la quantitativa en matèria de gestió de continguts. Davant una allau d'oferta de continguts, cal ser diferent, innovar i transformar per assolir una major eficiència. És el que Cornella ha anomenat "explorar", contraposat a "explotar", que es traduïria en el fet de buscar la productivitat immediata sense posar les bases per incrementar l'eficiència a mig i llarg termini.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut