El futur centre per a superdotats de Girona rep quinze sol·licituds abans de construir-se

L'Associació Talents, la primera associació gironina d'ajuda als superdotats, reivindica la construcció a Girona d'un centre escolar adreçat específicament a alumnes superdotats que no es poden adaptar al sistema d'ensenyament oficial. Actualment, el seu impulsor està en contacte amb altres entitats i empreses multinacionals per poder subvencionar la construcció d'aquest centre, que ja ha rebut quinze sol·licituds d'ingrés abans de construir-se. Es calcula que entre un 1 i un 2% de la població és superdotada.
El futur centre per a superdotats de Girona rep quinze sol·licituds abans de construir-se
Girona

El futur centre per a superdotats de Girona rep quinze sol·licituds abans de construir-se

L'Associació Talents, la primera associació gironina d'ajuda als superdotats, reivindica la construcció a Girona d'un centre escolar adreçat específicament a alumnes superdotats que no es poden adaptar al sistema d'ensenyament oficial. Actualment, el seu impulsor està en contacte amb altres entitats i empreses multinacionals per poder subvencionar la construcció d'aquest centre, que ja ha rebut quinze sol·licituds d'ingrés abans de construir-se. Es calcula que entre un 1 i un 2% de la població és superdotada.
Un dels principals reptes de l'Associació Talents és la creació d'un centre d'atenció per a superdotats, per a aquells alumnes que no es poden adaptar a la vida escolar convencional. Actualment, Montilla està en tràmits amb altres entitats i multinacionals perquè donin suport econòmic a aquest projecte. De moment, però, abans de construir-se el centre ja s'han rebut quinze sol·licituds de persones interessades en el centre, no només de les comarques gironines sinó també d'altres punts de l'estat espanyol. Sergi Montilla, impulsor de l'Associació Talents, creu que no invertir en la superdotació suposa una important davallada en la riquesa del país. Montilla considera que l'estat espanyol no s'ha fet mai res per als alumnes superdotats, i reivindica un canvi en la legislació en matèria de superdotació al país. Segons el reial decret de l'any 1995, els nens superdotats necessiten una atenció diferent, però prohibeixen els centres d'elit intel·lectual. Montilla, però, ha volgut deixar clar que "el que es vol fer no és un centre d'elit intel·lectual, sinó donar a aquestes persones la possibilitat que estudiïn d'acord amb el seu rendiment i que s'intensifiquin els continguts, com ja es fa en molts països". La llei també estableix que els alumnes superdotats només poden avançar dos cursos escolars, un a primària i l'altre a secundària, "però en molts casos aquests avenços són insuficients", diu Montilla.