El festival Rec.0 s'alia amb la passarel·la 080 per crear un gran espai dedicat a la moda emergent

El festival Rec.0 s'alia amb la passarel·la 080 per crear un gran espai dedicat a la moda emergent

El festival Rec.0 s'alia amb la passarel·la 080 per crear un gran espai dedicat a la moda emergent

ACN Igualada.-El festival Rec.0 Experimental Stores, que se celebrarà a Igualada del 10 al 13 de maig, ha fet un pas endavant en la seva aposta pel disseny independent i, per això, s'ha aliat amb la passarel·la 080 per crear un gran espai dedicat a la moda emergent. Serà la 'pop up Store 080', que acollirà nous dissenyadors i marques com Carlota Oms, Pau Esteve o Rita Row. Els organitzadors han donat a conèixer els detalls de la quinzena edició del festival aquest dijous i han revelat que, en total, hi haurà la presència de 88 marques de moda que vendran els seus estocs en 52 antigues adoberies que, durant quatre dies, es converteixen en botigues efímeres. El festival gastronòmic 'Rec Street Food' també s'amplia i comptarà amb una quarantena de 'food trucks' i sis 'pop up bars'. A banda, hi haurà una vintena de concerts gratuïts.

El Rec.015 comptarà en la seva edició d'estiu amb un total de 88 marques i combinarà noms consolidats com Levi's, Adidas, Mango o Lacoste, amb d'altres més independents com Who, Ingrid Munt, Dorotea o Veneno en la Piel. En aquesta edició hi haurà quatre marques noves que són Carhartt, Sebago, Tiny Cottons i Castañer. A més, es tornarà a muntar el 'Rec Pop Up Day Estrella Damm', un espai efímer en el qual cada dia s'hi instal·larà una marca diferent, i enguany la construcció de l'espai l'han fet els alumnes del Màster d'Arquitectura efímera de l'escola Elisava. Una de les novetats més destacades d'aquesta edició d'estiu és l'aliança amb la passarel·la 080. L'acord es concretarà en la instal·lació d'un gran espai dedicat a la moda emergent catalana. Segons ha detallat un dels organitzadors del festival igualadí, Jordi Ribaudí, l'objectiu de l'aliança és "construir una plataforma de promoció dels creadors catalans". "Si bé amb el 080 tenen la possibilitat de desfilar, nosaltres els hi donem l'oportunitat de treure estoc i donar-se a conèixer davant d'un públic que potser no coneix aquest tipus de marques", ha apuntat Ribaudí. Pel que fa als espais, enguany les marques s'instal·laran en 52 'pop up stores' diferents. De fet, un dels objectius dels organitzadors és fer descobrir als visitants nous espais del barri del Rec en cada edició i, per això, aquest any compten amb una de les adoberies més singulars del barri. En aquest sentit, Ribaudí ha explicat que, des que van engegar la iniciativa, han complert en bona part el seu objectiu principal que era donar a conèixer el barri del Rec. "Potser encara molta gent de fora no el coneix, però almenys la gent d'Igualada se sent el barri molt més seu i els propietaris de les antigues adoberies se senten orgullosos de tenir-les i estan disposats a mostrar-les i restaura-les", ha expressat. La cultura i la gastronomia, altres eixos del RecEl festival 'Rec Street Food' augmenta la seva oferta en l'edició d'estiu i comptarà amb una quarantena de 'food trucks' i sis 'pop up bars', que estaran dirigits per cuiners locals. D'altra banda, la cultura tindrà un protagonisme especial amb una vintena de concerts gratuïts i també xerrades. En total hi haurà quatre escenaris amb grups com Cataplàusia, Nasty Walkers, Nuu o El Hombre Trankilo. També hi haurà xerrades a càrrec de l'il·lustrador Oriol Malet, la periodista Rosanna Carceller i l'autora del personatge de la Lola Vendetta, la il·lustradora Raquel Riba Rossy. El Rec.0 Experimental Stores va néixer l'any 2009 de la mà de professionals del món de la comunicació i el disseny per reivindicar el patrimoni del barri del Rec d'Igualada. En la passada edició, celebrada el nombre de 2016, van passar pel Rec.0 més de 120.000 persones.